دولت اسپانیا امروز یکشنبه اعلام کرد تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بیماری کووید-۱۹ در همین بازه زمانی ۱۰۵ قربانی گرفته است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۵۹۶۰ نفر را در سراسر جهان گرفته است. آخرین آمارها نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۵۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا اکنون به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا تبدیل شده است.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا ۲هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۰۵ مورد مرگ ثبت شده است.

دولت اسپانیا امروز یکشنبه اعلام کرد تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بیماری کووید-۱۹ در همین بازه زمانی ۱۰۵ قربانی گرفته است.

به این ترتیب شمار بیماران در این کشور جنوب اروپا به ۷۷۵۳ نفر و شمار قربانیان به ۲۸۸ نفر رسیده است. دولت اسپانیا از شامگاه شنبه سراسر این کشور را قرنطینه کرد.

 

اتریش تجمع بالای ۵ نفر را ممنوع اعلام کرد

دولت اتریش برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا، تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع اعلام کرد.

 

کرونا در فرانسه

«ژان میشل بلانکه» وزیر آموزش ملی فرانسه می‌گوید پس از آنکه احتمالا ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند، شکلی از مصونیت جمعی در برابر بیماری کووید-۱۹ به وجود خواهد آمد.

آقای بلانکه روز یکشنبه به رادیو فرانس‌انفو گفت: «همانطور که خودتان هم می‌دانید، استراتژی دولت از آغاز جلوگیری از ورود ویروس نبود؛ کرونا احتمالا به بیش از ۵۰ درصد ما خواهد رسید. استراتژی دولت این بود که بیماری تا حد امکان در بازه زمانی پخش شود.» به گزارش خبرگزاری فرانسه اشاره وزیر آموزش ملی فرانسه به شمار گسترده افرادی بوده که بدون وخامت حالشان به بیماری مبتلا شده یا می‌شوند.

آقای بلانکه در همین مصاحبه افزود: «این حرف من نیست. من تنها حرف کارشناسان را تکرار می‌کنم. اینطور به نظر می‌رسد که ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت به ویروس مبتلا می‌شوند و همین هم هست که کار کرونا را یکسره می‌کند. به این دلیل که [پس از ابتلا به ویروس] شکلی از مصونیت در اکثریت به وجود می‌آید و به این ترتیب، گسترش کرونا متوقف می‌شود.»

در فرانسه، تا زمان تنظیم این خبر ۴۴۹۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۱ بیمار جان خود را از دست داده اند.

در همین حال، حوزه‌های اخذ رای انتخابات شهرداری‌ها در سراسر فرانسه روز یکشنبه از ساعت ۸ صبح و با وجود نگرانی از گسترش سریع ویروس کرونا در این کشور کار خود را آغاز کردند.

نزدیک به ۴۸ میلیون شهروندان فرانسوی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

با وجود تعطیلی تمام کسب و کارها و مکان‌های دولتی غیرضروری و مراکز آموزشی در این کشور، دولت «امانوئل ماکرون: بر برگزاری این انتخابات در موعد مقرر تاکید کرده است.

رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه شب در یک نطق تلویزیونی، ورود سراسر این کشور به مرحله ۳ (بالاترین مرحله) مقابله با یک بیماری را اعلام کرد. به این ترتیب تمام مراکز آموزشی، از مهدکودک‌ها گرفته تا دانشگاه در سراسر این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. به‌علاوه، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر شامگاه شنبه دستور تعطیلی تمام کسب‌وکارهای فرانسه از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها و  همچنین سینما و موزه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی را صادر کرد.

تا ساعت ۱۰ و نیم صبح به وقت محلی، بسیاری از چهره‌های سیاسی نظیر «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر، «ان ایدالگو» شهردار پاریس و «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین با حضور در حوزه‌های انتخاباتی رای خود را به صندوق انداخته اند.

تاکید بر برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در زمانی که به‌نظر می‌رسد بسیاری از شهروندان به دلیل نگرانی از شیوع کرونا پای صندوق‌های رای نمی‌روند، انتقاد احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف را برانگیخته است. بسیاری از شهرداران شامگاه شنبه و پس از تاکید دولت بر برگزاری انتخابات به نشانه اعتراض از مقام خود استعفا دادند. با این حال تقریبا تمام حوزه‌های اخذ رای در فرانسه صبح یکشنبه کار خود را آغاز کردند.

 

از ۲۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین، ۱۶ مورد مسافران خارجی هستند

کمیسیون سلامت ملی دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور ثبت شده است که ۱۶ نفر آن‌ها مسافران از کشورهای خارجی هستند که اخیرا وارد پنج منطقه چین از جمله پکن، پایتخت و شانگهای شده اند.

به این ترتیب چین، مبدا ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۴ مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در داخل این کشور ثبت کرده است که همگی در استان هوبی بوده اند. در فاصله جمعه تا شنبه برای سومین روز متوالی، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در استان‌های همجوار هوبی ثبت نشده است. به‌علاوه، در همین فاصله زمانی ۱۰ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۱۱۱ بیمار کووید-۱۹ از کشورهای دیگر وارد چین شده اند. از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون بیش از ۸۰هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و تا زمان تنظیم این خبر ۳۱۹۹ نفر جان خود را بر اثر ابن بیماری از دست داده اند.

 

واتیکان برای مبارزه با گسترش کرونا مراسم مذهبی را بدون مومنان برگزار می‌کند

واتیکان اعلام کرد امسال تمام مراسم عید پاک که از اصلی‌ترین مناسبت‌های مسیحیان جهان است بدون حضور مومنان برگزار خواهد شد. همزمان کلیسای کاتولیک اعلام کرد از این پس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مراسم عشای ربانی معمول پاپ، بدون حضور فیزیکی پیروان برگزار می‌شود. قرار است این مراسم از طریق اینترنت و به‌شکل مستقیم برای کاتولیک‌ها بخش شود. این محدودیت دست‌کم تا ۱۲ آوریل (حدود یک ماه دیگر پابرجا خواهد بود.

ایتالیا پس از چین بیشتیرین شمار آمار قربانیان ویروس کرونا را در جهان دارد. تا شامگاه شنبه دولت این کشور از مرگ ۱۴۴۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر داد. بیش از ۲۱هزار نفر در ایتالیا به این بیماری دچار شده اند. نهادهای بهداشتی این کشور تنها در فاصله روزهای جمعه تا شنبه ۳۵۰۰ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.