سهام شرکت های انرژی درج شده در بورس آمریکا در هفته گذشته 24 درصد کاهش پیدا کرد و این بزرگترین کاهش هفتگی از اکتوبر 2008 تا کنون به شمار می رود.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد که کاهش بهای نفت که به دلیل کاهش بهای نفت توسط عربستان و تزریق نفت  بیشتر به بازارهای جهانی رخ داده است منجر به کاهش ارزش سهام شرکت های نفتی آمریکایی طی هفته گذشته شد.

این خبرگزاری در گزارشی نوشت که سهام شرکت های انرژی درج شده در بورس آمریکا در هفته گذشته  24 درصد کاهش پیدا کرد و این بزرگترین کاهش هفتگی از اکتوبر 2008 تا کنون به شمار می رود.

بلومبرگ نوشت که این شرکت ها در هفته گذشته تا روز جمعه 196 میلیارد دلار ضرر کردند.

در این گزارش آمده است که بخش انرژی سال 2020 را به شکل خوبی برای سرمایه گذاران آغاز کرد اما محدودیت های اعمال شده برای سفر و قرنطینه در نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شد تقاضا برای تولیدات نفتی ضعیف شود. همچنین شرکت های نفت صخره ای آمریکا شروع به کاهش هزینه های سرمایه ای خود کرده و انتظار می رود که توزیع سود سهام خود را کاهش دهند تا بتوانند سرپا بمانند.

بنابراین گزارش، سهام شرکت های «اوکسیدنتال»،«آپاچی»،«اونوک»،«نوبل انرژی» و «هالیبرتون» از جمله سهام شرکت هایی بوده که طی هفته گذشته 45 درصد از قیمت خود را از دست داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.