سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از فلوریدا گفت: فکر می کنم مردم ناامید شده اند. همه ما خواهان تعیین یک تاریخ هستیم. همه ما می خواهیم تا روز جمعه به ما گفته شود که ده میلیون کیت آزمایش در دسترس است. مشکل این است که آنها نمی توانند این موضوع را به ما اعلام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ یکی از مقامات بلندپایه بهداشتی آمریکا که هدایت روند مقابله با ویروس کرونا را در کشور بر عهده دارد، روز چهارشنبه اذعان کرد این یک "ناکامی" است که افراد نمی توانند "به آسانی" به کیت های آزمایش مخصوص بیماری کرونا در آمریکا دسترسی داشته باشند.

دکتر آنتونی فائوسی مدیر موسسه ملی بیمارهای عفونی و آلرژی روز چهارشنبه در سخنانی در جلسه استماع کمیته نظارت و اصلاحات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: سیستم در واقع در ارتباط با آن چه که ما در حال حاضر به آن نیاز داریم و آن چه که شما خواستار آنید، مجهز و آماده نیست. او همچنین گفت: این یک ناکامی است. این یک ناکامی است. اجازه دهید به این موضوع اذعان کنیم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا و همچنین آزمایشگاه های سلامت عمومی از زمان مشاهده نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در ماه ژانویه، فقط توانسته اند از 11 هزار بیمار آزمایش کرونا بگیرند. این موضوع سبب می شود آمریکا از کشورهای دیگر مانند کره جنوبی که در هر روز از هزاران نفر آزمایش کرونا می گیرد، عقب بماند.

دکتر فائوسی گفت : این ایده وجود دارد که افراد در اینجا مانند مردم در کشورهای دیگر به این شرایط دسترسی ندارند. آیا ما هم باید مانند آنها اقدام کنیم؟ بله، اما ما در چنین شرایطی قرار نداریم.

فائوسی این سخنان را در پاسخ به سوالات دبی واسرمن شولتز عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از فلوریدا در این باره بیان کرد که آیا افرادی که باید آزمایش دهند از جمله پرستارانی که در حال مراقبت از بیماران کرونایی هستند، به این فرآیند دسترسی دارند یا خیر. زیرا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و همچنین آزمایشاه های سلامت عمومی به سبب نبود کیت های آزمایش میعارهای سخت گیرانه ای را برای افرادی - از جمله افرادی که سالخورده هستند- در نظر گرفته اند که باید آزمایش انجام دهند. این شرایط شامل داشتن بیماری های پیش زمینه ای و سفر به کشورهای پر خطر می شود. آزمایشگاه های سلامت عمومی کارکنان یا منابع کافی برای گرفتن آزمایشات گسترده ندارند.

رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در همین نشست از واکنش این نهاد به ویروس کرونا دفاع کرد و گفت کار این نهاد اطمینان یافتن از این موضوع است که آزمایشگاه های سلامت عمومی آزمایشات را انجام می دهند و "آنها می توانند در ارتباط با این موضوع قضاوت کنند که چگونه می خواهند از این کیت ها استفاده کنند."

ردفیلد گفت بخش خصوصی مسئول اجرای فرآیند گسترده گرفتن آزمایش در ارتباط با این ویروس است اما آزمایشگاه های تجاری و همچنین مراکز آکادمیک تا اواخر هفته گذشته روند گرفتن آزمایش را آغاز نکرده بودند. مشخص نیست چه تعداد آزمایشگاه تجاری در حال انجام دادن این آزمایش ها هستند زیرا نیازی نیست که آنها این اطلاعات را در اختیار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری قرار دهند.

ردفیلد گفت: تعامل بخش خصوصی اهمیت دارد و این یک نوع شراکت بین بخش خصوصی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری است.

ردفیلد افزود مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری "معمولا آزمایش نخست را انجام می دهد و این آزمایش برای بررسی به بخش های خصوصی ارسال می شود و سپس بخش خصوصی ابزارهای کلینیکی مورد نیاز ما را برای تشخیص بیماران فراهم می کند."

قانونگذاران به صورت فزآینده ای در این باره ناامید شده اند که به نظر می رسد آمریکا در ارتباط با انجام آزمایش ویروس کرونا در مقایسه با کشورهایی همانند کره جنوبی -که در هر روز حدود 10 هزار آزمایش انجام می دهد- بسیار عقب است. عدم انجام آزمایش همچنین به این معناست غیر ممکن است بدانیم چه تعداد فرد مبتلا در آمریکا وجود دارد.

سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از فلوریدا پس از برگزاری جلسه صبح روز چهارشنبه با فائوسی و دیگر مقامات بهداشتی که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: فکر می کنم مردم ناامید شده اند. همه ما خواهان تعیین یک تاریخ هستیم. همه ما می خواهیم تا روز جمعه به ما گفته شود که ده میلیون کیت آزمایش در دسترس است. مشکل این است که آنها نمی توانند این موضوع را به ما اعلام کنند.

منبع : هیل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.