استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه از بالا باید به حوادث بزرگ جوامع بشری نگاه کرد، ادامه داد: اگر این بیماری فراگیر که جهان با آن درگیر شده یکی از مقدمات ظهور باشد ما چه تحلیلی برای آن می توانیم داشته باشیم؟

به گزارش جماران؛ «حجت الاسلام» علیرضا پناهیان، گفت: اگر مردم جهان بدانند این بیماری فراگیر و ویروس مهلک جنگ بیولوژیک و حربه نظام سلطه علیه بشریت و علیه جریان مقاومت استکبار ستیز است و بفهمند که این بیماری دست ساز بوده تا استکبار جهانی به اهداف خود در اداره عالم برسد، دنیا متحول می شود.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز صبح در برنامه زنده دعای ندبه که در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از مقدمات امر فرج است.

وی با اشاره به اینکه از بالا باید به حوادث بزرگ جوامع بشری نگاه کرد، ادامه داد: اگر این بیماری فراگیر که جهان با آن درگیر شده یکی از مقدمات ظهور باشد ما چه تحلیلی برای آن می توانیم داشته باشیم؟

حجت الاسلام  پناهیان با استناد به روایات، ابراز کرد: در روایات آمده قبل از ظهور امام زمان(عج) جهان گرفتار خوف فراگیر، مشکلات اقتصادی فراوان و مرگ و میر زیاد می شود و کسانی می توانند در این ابتلائات و بلایا رها شوند که صابر باشند و آنان جزء منتظران ظهور امام زمان(عج) هستند.

این کارشناس مذهبی با طرح این پرسش که چرا بلایای فراگیر باید از مقدمات فرج باشد، اظهار داشت: از فلسفه های این بلایای فراگیر متوجه شدن بشر به ضرورت مدیریت ولی الهی است، انسان ها باید آمادگی و پذیرش حاکمیت ولی الهی را پیدا کنند.

وی افزود: برای اینکه ظلم‌ها و کشتارهای موجود در جهان برطرف شود باید حکومت جهان به ولی الهی برسد و ولایت ولی الله الاعظم بر زمین حکمرانی کند؛ درک ضرورت ولایت ولی الله الاعظم برای همه مردم امکان پذیر نیست مگر اینکه با این بلایای فراگیر متوجه این ضرورت شوند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: به هر میزان انسان ها در تبلیغ و نشر معرفت درخصوص ضرورت حاکمیت ولی الهی کم بگذارند بلاهای فراگیر جای این کمبودها را پر می کند تا بشر بفهمد حاکمیت کنونی نمی تواند جهان را به امنیت و ثبات برساند.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر مردم جهان بدانند این بیماری فراگیر و ویروس مهلک جنگ بیولوژیک و حربه نظام سلطه علیه بشریت و علیه جریان مقاومت استکبار ستیز است و بفهمند که این بیماری دست ساز بوده تا استکبار جهانی به اهداف خود در اداره عالم برسد، دنیا متحول می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند مومنان و منتظران را در ابتلائات و بلایای آخر الزمانی به صورت خاص محافظت می کند، اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز فرمودند به زودی کشور از این فتنه عبور خواهد کرد؛ با همین اضطرار و اضطرابی که امروز در جامعه ایجاد شده اگر به دعای فرج مشغول شویم و از خداوند ظهور امام زمان(عج) را درخواست کنیم عنایت الهی شامل حال بشر می شود.

حجت الاسلام  پناهیان با تاکید بر اینکه هیچ ذکری بالاتر از تقوا نیست، عنوان کرد: تقوا بلایای بزرگ را از انسان رفع می کند؛ بنابراین برای عبور از این بلا توجه به امام زمان(عج) و رعایت تقوا لازم است.

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از شاخصه های جامعه مهدوی مواسات است؛ در این ایام که همه مضطر هستند می طلبد یکدیگر را ببخشیم و با هم مهربان باشیم؛ مواسات از شاخصه های دوران ظهور و از نشانه های نزدیک بودن دلها است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1380429
  • منبع: رسانیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.