آخرین گزارش ها حاکی است که در حال حاضر این ویروس کشنده به 109 کشور جهان انتشار یافته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌ های بهداشتی چین بامداد امروز دوشنبه اعلام کردند که در ادامه روند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا،‌ در 24 ساعت گذشته آزمایش 137 نفر مثبت اعلام شده است.

مقام‌ های بهداشتی چین همچنین اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 25 مورد جدید در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌ اند. با احتساب این افراد، مجموع کل مبتلایان به 110،087 نفر، و مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-19 در چین از دست داده‌ اند به 3،830 نفر رسیده است.

62،283 نفر نیز بهبود یافته اند.

شرکت «آن شین» (Anxin) تولیدکننده تجهیزات پزشکی در استان «گوانگدونگ» در جنوب چین با استفاده از فناوری نانوسیلور پیشرفته ماسک صورت پزشکی قابل استفاده مجدد را تولید کرده است که امیدوار است در اسرع وقت از آن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده کند.

 

آمریکا؛ قرنطینه دو عضو کنگره از بیم ابتلا

«تد کروز» و «پال گوسار» دو عضو کنگره آمریکا می‌ گویند پس از این که متوجه شده اند در یک کنفرانس با فردی مبتلا به ویروس کرونا تماس داشته اند، خود را قرنطینه کرده اند. سناتور کروز اعلام کرد تقریبا دو هفته پیش با مردی در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کارانه» (سی پک) تماس مختصری داشته است و بنابر این چند روز آینده را در خانه اش در تگزاس سپری خواهد کرد تا 14 روز کامل از زمان این تماس سپری شود.

گوسار نیز اعلام کرد با این فرد در سی پک تماس داشته است و وی و سه تن از کارکنان ارشد خود را قرنطینه کرده اند. دفتر این عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان از آریزونا در طول هفته بسته خواهد بود.

 

آمریکا؛ اعلام وضعیت اضطراری در سواحل غربی؛ 554 مبتلا و 22 فوتی 

به دنبال گسترش اپیدمی ویروس جدید کرونا، وضعیت اضطراری در کل سواحل غربی آمریکا اعلام شد.

به گفته «کیت براون» فرماندار ایالت اورگان، وضعیت فوق العاده به مدت 60 روز اعلام شده است. تا به امروز، 14 مورد از عفونت کروناویروس در اورگان ثبت شد که نیمی از آنها بهبود یافته اند. ایالت های واشنگتن و کالیفرنیا اقدامات مشابهی را نیز انجام دادند، بنابراین در هر سه ایالت ساحل غربی اکنون وضعیت اضطراری وجود دارد. در واشنگتن بیشترین تعداد مرگ و میرها 16 نفر از 19 نفر بودند. دو نفر در فلوریدا، یک نفر در کالیفرنیا جان باختند. با گزارش 13 مورد جدید، در مجموع 554 مورد عفونت کووید 19 در آمریکا گزارش شده است. 22 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

اروپا؛ شمار قربانیان کرونا به 258 تن رسیده است

تنها در دو روز اخیر کشورهای مولداوی، مالدیو، بلغارستان، پاراگوئه، کلمبیا، واتیکان، پرو، صربستان و توگو نخستین موارد کرونا را در خاک خود گزارش کرده‌اند. برخی از این کشورها گفته‌ اند ویروس به نوعی از منشا ایتالیا به آنها رسیده است.

ایتالیا همچنان کانون اصلی شیوع در قاره اروپا محسوب می‌ شود و مقام‌های این کشور اعلام کردند بخش‌ های پرجمعیت، از جمله ناحیه «لومباردی» قرنطینه می‌ شود.

«آندری بابیش» نخست وزیر چک گفت ایتالیا باید سفر شهروندانش به سایر کشورهای اروپایی را نیز ممنوع کند.

در سایر کشورهای اروپایی نیز حدود سه‌ هزار نفر به ویروس کرونای جدید مبتلا شده و از آن میان 25 تن جان باخته‌ اند. بیشترین قربانیان در فرانسه (11 نفر) و اسپانیا (10) بوده‌ اند.

در مجموع کشورهای اروپایی 192 بهبودی از این بیماری نیز گزارش شده است.

مولداوی و بلغارستان دو کشوری هستند که نخستین موارد ابتلا به کرونا در خاک خود را گزارش کرده‌ اند. 

 

ایتالیا؛ جهش 57 درصدی شمار قربانیان

تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا با جهش 57 درصدی روبرو شد و با 133 مورد افزایش به ۳۶۶ نفر رسید.

شمار مبتلایان هم با 25 درصد افزایش از 5883 نفر به 7375 نفر افزایش یافته است.

به این ترتیب ایتالیا بعد از چین بالاترین شمار مبتلایان شناسایی شده کرونا را دارد.

در همین حال دولت ایتالیا تدابیر جدیدی را برای مهار گسترش ویروس کرونا در پیش گرفته که زندگی میلیون‌ ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا مدرسه‌ ها، باشگاه‌ های ورزشی، موزه‌ ها، کلوپ‌ های شبانه و دیگر اماکن عمومی را در تمام کشور تعطیل اعلام کرده است. این تدابیر تا 3 آوریل (26 روز دیگر) پابرجا می‌ ماند.

کلیه مسابقات ورزشی، مراسم عروسی و ترحیم لغو خواهد شد و از کارمندان خواسته می‌ شود از منزل کار کنند.

«تدروس آدانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی از اقدامات دولت ایتالیا استقبال کرد و آن را شجاعانه خواند.

سوئیس و سان مارینو دو کشوری هستند که با استان‌ های قرنطینه شده ایتالیا مرز مشترک زمینی دارند.

در بین آخرین افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده «سالواتوره فارینا» رئیس ستاد ارتش ایتالیا است که گفته حالش خوب است و خود را ایزوله کرده است.

قرنطینه‌ های جدید یک چهارم جمعیت ایتالیا را شامل می‌ شود بخصوص در مناطق شمالی این کشور مثل لومباردی که موتور اقتصاد این کشور هستند. در شمال ایتالیا تا 16 میلیون نفر برای خروج از مناطقی که قرنطینه اعلام شده باید مجوز ویژه بگیرند.

سیستم درمانی در لومباردی به شدت زیر فشار است جایی که حدود 10 میلیون نفر زندگی می‌ کنند و اکنون بیماران در بیمارستان‌ های این منطقه در راهروها درمان می‌ شوند.

 

فرانسه و آلمان؛ ممنوعیت تجمعات بالای 1000 نفر 

شورای عالی دفاع فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تجمعات بالای 1000 نفر را در سراسر کشور ممنوع اعلام کرد.

دولت آلمان هم به مردم این کشور توصیه کرد مراسم بالای هزار نفر برگزار نکنند.

وزیر بهداشت آلمان می گوید: برنامه‌هایی که جمعیت آنها بیش از هزار نفر باشد، باید لغو شوند. این تصمیم برای جلوگیری از شیوع کرونا گرفته شده‌ است.

شمار مبتلایان در آلمان تاکنون به مرز 1000 نفر رسیده است. دولت آلمان از مردم می خواهد از سفرهای غیرضروری به ویژه به ایتالیا یا ایالت «نوردراین وستفالن» در غرب این کشور که با بیشترین آلودگی همراه است خودداری کنند.

 

پرتغال؛ رئیس جمهور خود را قرنطینه کرد

«مارسلو ربلو دی سوسا» رئیس جمهور پرتغال با بیان این که بنابر احتیاط خود را قرنطینه کرده است، هرگونه فعالیت عمومی در داخل کشور و همچنین برنامه‌ های خارجی خود را به مدت دو هفته به حال تعلیق درآورد.

وی با این توضیح که هفته گذشته با دانش آموزان مدرسه‌ ای در شمال پرتغال دیدار کرده که بلافاصله بعد از شناسایی یک مورد ویروس کرونا تعطیل شد، این تصمیم بی سابقه خود را توجیه کرد. این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری پرتغال در بیانیه‌ ای اعلام کرد دانش آموزی که در حال حاضر در بیمارستان بستری شده است در زمان حضور رئیس جمهور، در آنجا حضور نداشته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است رئیس جمهور هیچ گونه نشانه بیماری ندارد و کار‌های خود را از داخل کاخ پیگیری می‌ کند. دی سوسا تصمیم گرفته است به توصیه‌ های مقامات بهداشتی کشور عمل کند چرا که بر این باور هست که او باید در زمینه مسائل پیشگیری کننده (جلوگیری از انتشار کرونا) نمونه‌ ای برای جامعه باشد.

پرتغال از روز شنبه تاکنون با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده است. روز شنبه تعداد مبتلایان به این ویروس به 30 نفر رسیده است.

 

لهستان؛ 1548 نفر در قرنطینه

وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد با شیوع ویروس کرونا هم اکنون 126 نفر بستری در بیمارستان، 1548 نفر در قرنطینه و 6409 نفر هم تحت نظارت و کنترل پزشکی هستند.

 

انگلیس؛ جیره‌بندی مواد غذایی و بهداشتی در بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ ای 

به دنبال شیوع کرونا شرکت فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای «تسکو» در انگلیس فروش برخی مواد غذایی و بهداشتی خود را جیره‌ بندی کرد.

این شرکت به علت خرید بیش از اندازه مشتریان، فروش مواد غذایی و ژل‌ های ضد عفونی کننده را جیره‌ بندی کرده است. در روز‌های اخیر به دنبال شیوع کرونا مردم انگلیس به شعبه‌ های این فروشگاه زنجیره‌ ای، هجوم آورده و مقادیر زیادی از قفسه‌ های این فروشگاه، خالی شده است.

وزارت بهداشت انگلیس در تازه‌ ترین گزارش، آمار شمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید19 را 278 نفر اعلام کرد که حدود 8 برابر یکشنبه هفته پیش است.

شمار قطعی افراد مبتلا به کرونا در انگلیس نسبت به دیروز 67 نفر بیشتر شده و نگرانی‌ها نیز افزایش یافته است. لندن با 38 بیمار کرونایی همچنان دارای بیشترین شمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 است.

 

عراق؛ شمار تلفات به 6 تن رسید

دو مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در عراق تایید شده است. به این ترتیب، تعداد کل تلفات این بیماری در عراق به 6 تن افزایش می‌یابد.

به گفته مقامات بهداشتی عراق، جمع موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تاکنون به 60 مورد رسیده است.

 

فلسطین اشغالی؛ احتمال اعلام برقراری فوق العاده

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم اعلام وضع فوق العاده در سراسر فلسطین اشغالی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بررسی می‌ کند.

وی همچنین دستور توقف ملاقات خانواده‌ های اسیران فلسطینی را به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد. مقامات صهیونیست، همه گذرگاه‌های مرزی با مصر را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بستند و هر صهیونیستی هم که با پرواز‌ها از مصر به فلسطین اشغالی بازگردد، در قرنطینه قرار می‌ گیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد ممکن است این رژیم محدودیت‌ های ورودی را گسترش دهد به طوری که این ممنوعیت مسافران از همه کشور‌ها را در بربگیرد.

این رژیم از 26 مورد آلودگی به ویروس کرونا خبر داده است و حدود 80 هزار صهیونیست پس از بازگشت از سفر‌های خارجی، در قرنطینه بسر می‌ برند.

نتانیاهو  با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا درباره نگرانی‌ ها در خصوص کرونا گفت و گو کرده است.

 

لبنان؛ شمار مبتلایان به 32 نفر رسید

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته از 118 نفر مشکوک به بیماری کرونا تست گرفته شد که از این تعداد تست 114 نفر منفی و 4 نفر مثبت بود

طبق این اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به 32نفر رسید که همگی در بیمارستان رفیق حریری بیروت بستری هستند.

وزارت آموزش و پرورش لبنان اعلام کرد، تعطیلی مدارس این کشور تا اواسط این ماه تمدید شد.

 

سوریه؛ تدابیر پیشگیرانه در پایانه‌ های مرزی 

دولت سوریه اعلام کرد: تدابیر پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا در پایانه‌ های مرزی این کشور ادامه دارد.

دولت سوریه در این بیانیه افزود سفر اتباع کشور‌های همسایه از جمله کاروان‌ های زیارتی به مدت یک ماه به تعلیق در خواهد آمد.

همچنین دولت سوریه سفر اتباع کشور‌هایی که بیماری کرونا در آنها فراگیر اعلام شده، به مدت دو ماه به تعلیق درآورد. 

دفتر سازمان جهانی بهداشت در دمشق با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد تاکنون موردی حاکی از ابتلای به ویروس کرونا در سوریه ثبت نشده است.

 

عربستان؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها

مقامات عربستان همه مدارس و دانشگاه‌ های این کشور را از امروز دوشنبه، تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کردند.

یک منبع در وزارت کشور عربستان اعلام کرد در چارچوب اقدامات پیشگیرانه و عمل به توصیه‌ های مراکز بهداشتی و درمانی کشور و همگام با تلاش‌ های ریاض برای مهار ویروس جدید کرونا تصمیم گرفته شد سفر شهروندان و افراد مقیم در عربستان به کشور‌های امارات، کویت، بحرین، لبنان، سوریه، کره جنوبی، مصر، ایتالیا و عراق به صورت موقت تعلیق شود، ضمن اینکه سفر از این کشور‌ها به عربستان نیز تعلیق می‌ شود.

عربستان همچنین از امروز دوشنبه هر گونه فعالیت آموزشی و قرآنی را در مساجد به حال تعلیق درخواهد آورد.

عربستان پیش از این حج عمره را به حال تعلیق درآورد و اماکن دینی مقدس از جمله مسجد الحرام در مکه و مسجد النبی در مدینه را ضدعفونی کرد.

با ثبت 4 مورد جدید، این کشور تاکنون 15 مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

 

قطر؛ ممنوعیت ورود اتباع 14 کشور 

دولت قطر اعلام کرد این کشور به عنوان اقدامی احتیاطی در برابر شیوع سریع ویروس کرونا، ورود مسافران از 14 کشور را از امروز 9 ماه مارس (19 اسفند) به طور موقت ممنوع کرده است.

این ممنوعیت درباره چین، مصر، هند، ایران، عراق، لبنان، بنگلادش، نپال، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، سریلانکا، سوریه و تایلند اعمال می‌ شود. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز پیش از این پرواز‌ها به ایتالیا و از این کشور را به حال تعلیق درآورده بود. قطر از سه مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود و بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به این بیماری در این کشور به15 تن رسید.

 

آلبانی، بنگلادش، بوتان، جبل الطارق و سن بارتلمی؛ نخستین موارد آلودگی 

آلبانی، بنگلادش، بوتان، جبل الطارق و سن بارتلمی از نخستین موارد آلودگی خود به کووید19 خبر دادند.

موسسه کنترل بیماری، تحقیقات و همه گیر شناسی بنگلادش اعلام کرد این کشور منطقه جنوب آسیا 3 مورد نخست آلودگی به ویروس کرونا را تایید کرده است.

افراد مبتلا، که بین 20 تا 35 سال سن دارند، شامل دو فردی می‌ شوند که به تازگی از ایتالیا به بنگلادش بازگشته اند. 

وزارت بهداشت آلبانی هم از ثبت دو مورد ابتلای به کرونا خبر داد که این نخستین مبتلایان به کرونا در این کشور هستند. وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد: مبتلایان یک پدر و پسر هستند که از سفر ایتالیا برگشتند. آنها تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و وضعیتشان خوب است و مشکل حادی ندارند. وزارت بهداشت آلبانی از 60 مورد دیگر آزمایش کرونا گرفت اما نتیجه منفی بود.

 

مصر؛ قرنطینه دومین کشتی تفریحی

یک فروند کشتی تفریحی دیگر که سرنشینان آن مشکوک به کرونا هستند در استان اقصر قرنطینه شد.

منابع آگاه گفتند گردشگر آلمانی که بعد از ظهر شنبه در شهر هورگادا در مصر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، پیش از ورود به این شهر ساحلی، سه روز در یکی از کشتی‌ های تفریحی شناور در رودخانه نیل در استان اقصر اقامت داشت.

منابع مذکور تاکید کردند که به محض مثبت شدن تست کرونای توریست آلمانی جانباخته، وزارت بهداشت مصر کشتی تفریحی را که فرد مذکور در آن اقامت داشت قرنطینه کرد و از همه افراد موجود در آن تست کرونا اخذ شد. تقریبا 150 نفر در این کشتی بودند که 96 نفر از آنها توریست و بقیه خدمه کشتی هستند که تحت قرنطینه قرار گرفتند.

این دومین کشتی تفریحی در مصر است که به ویروس کرونا آلوده می‌ شود. 

وزارت بهداشت مصر از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس خبر داد.

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد شهروند آلمانی که هفته گذشته ابتلای او به ویروس کووید19 تایید شده بود درگذشت.

 

*************

آخرین گزارشات حاکی است که در حال حاضر این ویروس کشنده به 109 کشور جهان انتشار یافته است. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان با افزایش 137 نفری به 110،087 نفر رسید. این در حالی است که تاکنون بیش از 3،830 نفر نیز در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «Covid-19» از دست داده‌ اند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.