وزارت بهداشت الجزایر از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 20 نفر خبر داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت الجزایر از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 20 نفر خبر داد.

وزارت بهداشت الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا روز گذشته در این کشور مشاهده شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس به 20 نفر افزایش یافت.

الجزایر در 25 فوریه 2020 اعلام کرده بود که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک کارمند ایتالیایی در شرکت نفتی الجزایر مشاهده شده است.

بنابراین گزارش، علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. درحالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.