رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا درجه آماده باش مقابله با ویروس کرونا را افزایش داد و درجه خطر آن را از متوسط به زیاد افزایش داد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«اورسولا فون» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا درجه آماده باش مقابله با ویروس کرونا را افزایش داد و درجه خطر آن را از متوسط به زیاد افزایش داد.

فون امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که «نیروی مقابله با کرونا» برای هماهنگی اقدامات کشورهای عضو برای مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شده است.

وی افزود که خطر کرونا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از جان باختن 38 تن داخل اتحادیه اروپا از مرحله متوسط  به مرحله زیاد منتقل شده است. 

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین اعلام کرده است که مجموع شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا از مرز 80 هزار نفر گذشته است. شمار مبتلایان جدید به این ویروس در چین اما روندی کاهشی نشان می‌ دهد. در برلین نیز اولین مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

طبق آخرین آمار و ارقامی که چین منتشر کرده است 42 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید 19) جان سپرده‌ اند. به این ترتیب شمار کشته‌ شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس در مرزهای داخل چین به 2912 نفر افزایش یافته است.

کمیسیون بهداشت پکن امروز دوشنبه همچنین اعلام کرد که در سراسر چین 202 مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده است، به‌ طوری که اکنون مجموع شمار مبتلایان به 80 هزار و 26 مورد رسیده است.

طبق اعلام رسمی بیش از نیمی از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین در این بین درمان شده‌ اند. شمار مبتلایان جدید به این ویروس نیز روندی کاهشی نشان می‌ دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.