نشریه ایتالیایی لارپوبلیکا در گزارشی از امکانات اندک آمریکا برای مقابله با بحران کرونا خبر داد.

کارگران با وسایل محافظ در نزدیکی کشتی Diamond Princess در یوکوهاما ژاپن. عکس: oru Hanai/Bloomberg/Getty Images

به گزارش جماران،   آنا لمباردی در نشریه ایتالیایی لارپوبلیکا نوشت:

 

1- آمریکا در مواجهه با وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا آمادگی ندارد. فعلاً مهم ترین نسخۀ آمریکا در برابر این وضعیت این است: «ترس و وحشت را کنار بگذارید: اما آذوقه انبار کنید». لیکن پس از مرگ یک مرد 50 سالۀ آمریکایی ترس ناشی از این ویروس افزایش می یابد.

2- البته ترامپ به طور مداوم اعلام می کند که همه چیز تحت کنترل است. وی اعلام کرد که مرزها به روی مسافرانی که از ایران می آیند بسته شده اند،  تهدید به بستن مرز مکزیک نموده و سطح هشدار را برای کسانی که به شمال ایتالیا و کرۀ جنوبی سفر می کنند به بالاترین حد برده است. اینگونه حتی به این ویروس صبغه ای سیاسی با توجه به شیوعش در کشورهای دوست و دشمن، می بخشد.

3- با این حال امکانات موجود اندک است. پیش از این در سال 2005 طبق یک بررسی دولتی اعلام شده بود که برای مقابله با یک مشکل تنفسی همه گیر به دستکم 750 هزار دستگاه تنفس نیاز است در حالی که در سراسر آمریکا دستکم 65 هزار مورد موجود می باشد. بیمارستان هایی نیز که در حومۀ شهرها هستند حتی دچار کمبود ماسک می باشند. 

4- آمریکا  روی بیمارستان های مدرن و دانشمندان متبحر حساب می کند لیکن ویژه بودن نظام بهداشتی این کشور که عمدتاً خصوصی است ممکن است روند شناسایی موارد جدید را کُند نماید. در اینجا 27.5 میلیون نفر بیمه نشده اند. حتی آنهایی که بیمه هستند نیز باید هزینه های سنگینی را متحمل شوند. چنانچه فرد مبتلا به این ویروس نباشد، باید هزینۀ آزمایش را بپردازد که در این کشور سنگین است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.