در حمله عمدی با خودرو به شرکت کنندگان و تماشاگران یک جشن سنتی در «فولکمارسن» شهر کوچکی در مرکز آلمان دست کم 30 نفر زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، در حمله عمدی با خودرو به شرکت کنندگان و تماشاگران یک جشن سنتی در «فولکمارسن» شهر کوچکی در مرکز آلمان دست کم 30 نفر زخمی شدند.

منابع پلیس آلمان امروز دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کردند که حمله توسط یک خودروی عبوری انجام شده که راننده آن بلافاصله دستگیر شده است.

پلیس آلمان بدون دادن توضیحات بیشتر در خصوص هویت و انگیزه فرد مهاجم اعلام کرد که حمله در جریان جشن‌های کارناوال آلمان موسوم به «دوشنبه گل سرخ» صورت گرفته که به صورت مشترک در بخشی از شهرهای این کشور برگزار می‌شود.

به گفته منابع محلی دست کم 30 نفر در جریان این حمله در فولکمارسن مصدوم شده‌اند که در میان آنها دو کودک کم سن و سال نیز دیده می‌شود.

شاهدان محلی همچنین اعلام کرده‌اند که تعدادی از مصدومان حادثه را دیده‌اند که نقش زمین شده و توسط ماموران امدادی در حال تخلیه از محل بودند.

گفته می‌شود که این حمله حوالی ساعت 14.30 روز دوشنبه به وقت محلی انجام گرفته است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که در پی تیراندازی شامگاه چهارشنبه گذشته در دو قهوه خانه قلیان کشی در شهر «هانائو» که 9کشته برجای گذاشت،‌ دولت آلمان سطح تهدید امنیتی و احتمال حمله گروه‌های راست‌گرای افراطی در این کشور را «بسیار بالا» اعلام کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.