مکان: آلمان/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بر اثر تیراندازی در یک کافه در «هانائو» در حدود 20 کیلومتری فرانکفورت در آلمان دست کم 11 نفر کشته شدند. شمار نامشخصی از مهاجمان همچنان آزاد هستند و پلیس تلاش برای یافتن افراد مسلح را آغاز کرده است.

پلیس اعلام کرد حمله نخست در کافه «میدنایت» در مرکز شهر در حدود ساعت 10 شب رخ داد. شاهدان اعلام کردند صدای شلیک شدن چندین گلوله را شنیدند.

به گفته پلیس، فرد مهاجم یا مهاجمان سپس با خودرو از محل حادثه فرار کردند. سپس تیراندازی دومی در کافه «آرِنا» رخ داد. در مقابل نخستین کافه سه نفر و در کافه دوم پنج نفر کشته شدند.

 

MDUoFU3mx25einD4

p083zkb3

RZPSZ6GFGKOSRZ75EXAJVNQFZ4

200219-hanau-germany-shooting-ew-656p_bb73ef1e5dcca5dd02bcca798ca63079

 

در این حادثه دست کم پنج نفر هم به شدت مصدوم شدند.

خبرنگار فرانس پرس که در صحنه حضور داشت، حدود 30 خودروی پلیس را مشاهده کرد که در حال خارج شدن از پاسگاه پلیس هانائو بودند. شاهدان اعلام کردند افسران پلیس مسلح به سلاح خودکار در شهر مستقر شده اند.

آلمان طی سال‌ های اخیر صحنه برخی حملات مرگبار بوده است. از جمله در جریان هجوم یک کامیون به اجتماع حاضر در یک بازارچه کریسمس در برلین، در آذر ماه 1395، 12 تن کشته و ده‌ ها نفر زخمی شدند. یک پناهجوی 23 ساله پاکستانی در این رابطه بازداشت شد.

حملات راست گرایان افراطی به یک نگرانی خاص برای مقامات آلمانی تبدیل شده است. در ماه اکتبر یک حمله یهودی ستیزانه در شهر «هال» در شرق آلمان در روز یوم کیپور سبب افزایش نگرانی ها در ارتباط با تهدید فزآینده ناشی از خشونت های نئونازی ها شد. در آن حمله دو نفر کشته شدند. «والتر لوبکه» سیاست مدار محافظه کار آلمانی و از حامیان سیاست لیبرال در ارتباط با پناه جویان، ماه ژوئن گذشته در خانه اش هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

روز جمعه پلیس 12 عضو یک گروه راست افراطی را دستگیر کرد که گفته می شود در حال توطئه برای انجام دادن حملات گسترده به مساجد همانند همانی بودند که سال گذشته در نیوزیلند رخ داد. 

این تیراندازی ها در آستانه برگزاری فستیوال فیلم برلین که قرار است از امروز آغاز شود، باعث بروز برخی نگرانی های امنیتی شده است.

 

مکان: آلمان

منبع: گاردین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.