مناظره چهارشنبه شب در نوادا، شاهد ورود یک چهره مهم و تازه وارد بود. شهردار سابق نیویورک برای اولین بار به طور مستقیم با رقبای خود روبرو شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد کاندیداهای حزب دموکرات بیشتر انتقادها و حملات لفظی خود را در مناظره شب گذشته متوجه «مایکل بلومبرگ» کردند و از جمله از اظهارات پیشین او در مورد مسائل مربوط به نژاد و جنسیت انتقاد کردند.

این مناظره نخستین حضور مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی در رقابت‌ های درون‌ حزبی دموکرات‌ ها بود. مناظره چهارشنبه شب در نوادا، شاهد ورود یک چهره مهم و تازه وارد بود و شهردار سابق نیویورک برای اولین بار به طور مستقیم با رقبای خود روبرو شد.

مناظره تازه در عین حال در آستانه رای‌ گیری مقدماتی دموکرات‌ ها در نوادا، انجام شده که سومین دور از انتخابات درون‌ حزبی برای گزینش کاندیدای نهایی‌ است.

در جریان رقابت‌ های درونی پیشین حزب دموکرات، برنی سندرز و پیت بوتیجیج بیشترین آرا را کسب کردند.

نام بلومبرگ در برگه‌های رای در نوادا به‌ عنوان یک گزینه نخواهد بود. با این حال او در حال حاضر هم در میان شش کاندیدای برتر حزب قرار دارد و هدف انتقادهای شدیدی هم قرار گرفته است.

او البته برای تبلیغات نیز هزینه‌ های زیادی کرده است.

سناتور برنی سندرز برای پررنگ کردن حمایت بلومبرگ در دوره شهرداری از سیاست پلیس که فعالان حقوق مدنی می گویند اقلیت ها را هدف می گرفت، وقت تلف نکرد. وی در جریان مناظره دیشب بلومبرگ را متهم کرده «آفریقایی‌ آمریکایی‌ ها و لاتین‌ تبارها را به‌ طور ظالمانه‌ ای هدف قرار داده است».

سناتور الیزابت وارن نیز اظهارات پیشین بلومبرگ در مورد زنان و دیگر شهروندان را هدف انتقاد قرار داده است.

او در تلاشی برای گره زدن بلومبرگ به دونالد ترامپ گفت: «دموکرات ها خیلی ریسک خواهند کرد اگر یک میلیاردر متکبر را با یکی دیگر جایگزین کنند.»

ایمی کلوباچار او را به پنهان شدن پشت آگهی های تلویزیونی اش متهم کرد.

در همین حال پیت بوتیجیج با یک تیر سعی کرد هم مایکل بلومبرگ و هم برنی سندرز را که فعلا در نظرسنجی های ملی پیشتاز است هدف بگیرد.

او هشدار داد که اگر سندرز و بلومبرگ تنها کاندیداهای باقی مانده بعد از دور جدید رای گیری باشند، دموکرات ها با دو چهره تفرقه انگیز روبرو خواهند بود: «یک سوسیالیست که فکر می کند سرمایه داری ریشه همه بدی هاست و یک میلیاردر که فکر می کند پول سرمنشا همه قدرت هاست.»

«جو بایدن» معاون رئیس‌ جمهور دوره باراک اوباما، پیامدهای سیاست‌ های بلومبرگ در نیویورک را هدف انتقاد قرار داد و گفت نتیجه به ضرر میلیون‌ ها آفریقایی‌ تبار شد.

جو بایدن به انتقاد بلومبرگ از اصلاحات نظام بهداشتی باراک اوباما اشاره کرد.

همه مخالفان بلومبرگ جملات خود برای حمله به او را آماده کرده بودند و بلومبرگ گاه برای پاسخگویی تقلا می کرد. او از سیاست (استاپ اند فریسک) که گفته می شود اقلیت ها را هدف می گیرد عذرخواهی کرد و گفت نمی دانسته چقدر برای سیاه پوستان شهر نیویورک ضرر داشته است.

او از تصمیم خود برای محرمانه نگه داشتن جزئیات حل و فصل دعاوی علیه شرکت هایش دفاع کرد و افزود: هیچ یک از آنها مرا به انجام هیچ خطایی متهم نمی کند، مگر آنکه احتمالا از جوک هایی که گفته بودم دل خوشی نداشتند.

 این حرف با غرولند مخاطبان حاضر در محل مناظره روبرو شد.

از آخرین باری که بلومبرگ در یک مناظره سیاسی شرکت داشته بیش از 10 سال می گذرد. 

بلومبرگ در سال‌ های 2002 تا 203 شهردار نیویورک بود.

او از سیاست‌ هایی که به ضرر اقلیت‌ ها و سیاه‌ پوستان شده عذرخواهی کرد و گفت نمی‌ دانسته چه پیامدهایی برای سیاه‌ پوستان داشته است.

مایکل روبنز بلومبرگ میلیاردر زاده بوستون، مدیرعامل شرکت رسانه‌ ای بلومبرگ‌ ال.پی است. با حدود 62 میلیارد دلار ثروت، او نهمین شهروند ثروتمند آمریکا برآورد می‌ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.