رئیس جمهور کره جنوبی برای بازگرداندن 4 شهروند کره جنوبی و همسر ژاپنی یکی از آنها از کشتی گردشگری«دایموند پرنسس» که در بندر «یوکوهاما»ی ژاپن به دلیل ابتلای شمار زیادی از سرنشینان آن به ویروس مرگبار«کرونا» لنگر انداخته به ژاپن فرستاد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور کره جنوبی برای بازگرداندن 4 شهروند کره جنوبی و همسر ژاپنی یکی از آنها از کشتی گردشگری«دایموند پرنسس» که در بندر «یوکوهاما»ی ژاپن به دلیل ابتلای شمار زیادی از سرنشینان آن به ویروس مرگبار«کرونا» لنگر انداخته به ژاپن فرستاد.

هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی امروز سئول را به مقصد ژاپن فرستاد تا 4 شهروند کره جنوبی و همسر ژاپنی یکی از آنها را از ژاپن بازگرداند.

بر اساس برخی گزارش ها یک تیم پزشکی به علاوه مسئولانی از وزارت خارجه در هواپیمای «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز به ژاپن رفته اند.

انتظار می رود که این هواپیما صبح روز چهارشنبه ژاپن را به مقصد فرودگاه بین المللی «کیمبو» در سئول ترک کند.

لازم به ذکر است که 14 شهروند کره جنوبی در کشتی تفریحی دایموند پرنسس هستند که 9 تن از آنان مسافر و پنج تن دیگر از تیم کشتی هستند و هیچ کدام از آنها به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

دولت ژاپن اعلام کرد که بیش از 350 مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشتی نفرین شده دایموند پرنسس هستند که مجموع مسافران و تیم کشتی نزدیک به 3هزار و 700 تن هستند.

روز گذشته ایالات متحده آمریکا شهروندان خود را از این کشتی تخلیه کرد این در حالی است که برخی از کشورها عملیات مشابهی را انجام می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.