بنا بر اخبار رسانه های عراقی محور عربی، عبری، غربی قصد دارند تا با تشکیل اقلیم جدیدی در عراق تحت عنوان اقلیم اهل سنت، زمینه اجرایی شدن معامله ننگین موسوم به معامله قرن را فراهم کنند.

به گزارش جماران، رسانه عراقی «المعلومه» نوشت: عربستان سعودی، امارات، اسرائیل، آمریکا و اردن با برگزاری نشست های متعددی با حضور برخی از شخصیت های عراقی از جمله محمد الحلبوسی رییس پارلمان، قصد دارند تا اقلیم سنی در غرب عراق (استان های الانبار، صلاح الدین، موصل) تشکیل دهند که یکی از اهداف آن در راستای معامله قرن و اسکان آوارگان فلسطینی در این منطقه است. 

همچنین «المسله» نیز نوشت: برکناری محمد الحلبوسی رییس پارلمان می تواند یکی از گزینه های جایگزین برای جلوگیری از انتخابات زود هنگام پارلمانی باشد، ائتلاف نیروهای عراقی به رهبری الحلبوسی به دنبال سهم خواهی از کابینه دولت است.  

«العراق العربی» نزدیک به ائتلاف العراقیة ایاد علاوی درخبری اذعان داشت:  کنگره آمریکا برای سال جاری میلادی (2020) بودجه هنگفتی برای برقراری آنچه ثبات در شمال و غرب عراق خوانده شده، تخصیص داده است به طوری که برای عملیات نظامی در عراق 71 میلیارد دلار اختصاص داده است.

 

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
25 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.