کرونا همچنان قربانی می گیرد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد درحال حاضر درمان بسیار موثری برای ویروس کرونا وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری شین هوا گزارش داد شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونای مرگبار، به‌ ویژه در شهر «ووهان» چین، همچنان روندی فزاینده دارد. همزمان پزشکان و پژوهشگران در مراحل نهایی آزمایش یک داروی تجربی جدید قرار دارند.

بنا بر آمار رسمی اعلام‌ شده از سوی دولت چین، شمار مبتلایان به ویروس کروناویروس جدید-2019، از 28 هزار و 200 نفر فراتر رفته‌است. شمار قربانیان به 565 نفر رسیده است. 2 نفر نیز خارج از چین جان خود را از دست داده‌ اند.

در عین حال بنا بر آمار دولتی بیش از 1150 نفر نیز درمان و راهی خانه‌ های خود شده‌ اند. موارد درمان کامل در برخی دیگر کشورها از جمله کره جنوبی نیز گزارش شده‌است.

خارج از چین تا کنون 31 مورد ابتلا در مناطق ویژه هنگ‌ کنگ و ماکائو، 45 مورد در ژاپن، 25 مورد در تایلند، 28 مورد در سنگاپور، 19 مورد در کره جنوبی و ده‌ ها مورد دیگر در دیگر کشورها گزارش شده‌است.

با این حال بیش از 70 درصد کل موارد تلفات انسانی متعلق به شهر ووهان است. البته بسیاری از موارد گزارش‌شده نیز مربوط به کسانی‌ است که پیامدهای ابتلا به ویروس در آنها شدید یا نسبتا شدید بوده و این احتمال وجود دارد که ده‌ ها هزار مورد از موارد خفیف گزارش نشده باشد.

برای نمونه رویترز این احتمال را مطرح کرده که در خود ووهان تنها یک سوم موارد ابتلا تایید شده‌ است.

آمار فعلی حاکی‌ است در شهر ووهان از هر 23 بیمار تایید شده یک نفر جان خود را از دست داده، در سراسر چین از هر 50 مورد تایید شده یک نفر جان خود را از دست داده و در جهان این رقم به یک قربانی در هر 114 مورد تایید شده می‌ رسد.

البته این آمار در روزها یا هفته‌ های آینده ممکن است به کلی تغییر کند؛ ولی همچنان تلفات انسانی کم‌ تر از موارد ابتلا به «سارس» و به‌ طور مشخص کم‌ تر از موارد مبتلا به کروناویروس خاورمیانه، یا «مرس» است که از هر سه نفر جان یک نفر را گرفت. با این حال سرعت انتقال ویروس تازه به‌ مراتب بیشتر از دو مورد مشهور دیگر است.

همزمان گزارش‌ ها از چین حاکی‌ است پژوهشگران در حال آزمایش داروی ساخت شرکت آمریکایی «گیلیاد» هستند.

این دارو «رمدسیویر» نام دارد و اساسا برای مقابله با بیماری‌ های دیگر مانند ابولا توسعه یافته بود.

تیمی از «بیمارستان دوستی چین و ژاپن» در ووهان و بیمارستان جی‌ نین‌ تان روز پنجشنبه قرار است این دارو را روی 761 بیمار آزمایش کنند. از این میان بیش از 300 نفر با پیامدهای خفیف تا متوسط و بیش از 450 نفر با پیامدهای شدید ابتلا به ویروس روبرو شده‌ اند.

البته «رمدسیویر» هنوز توسط هیچ کشوری تایید نشده و آزمایش‌ های فعلی نیز همچنان تجربی هستند و کم و بیش در مراحل آزمون و خطا قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است درحال حاضر درمان بسیار موثری برای ویروس کرونا وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.