در دومین روز از برنامه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها خواهان حضور «جان بولتون» به عنوان شاهد شدند. امری که از سوی اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا رد شد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، در دومین روز استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اتهامات وی در مجلس سنا طرح و تبیین شد.

در این جلسه «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که ریاست هیات دادستانی دموکرات‌ها را در این پرونده بر عهده دارد، رئیس جمهوری را به سو استفاده از قدرت و همچنین انسداد در کار کنگره محکوم کرد.

شف همچنین رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که تلاش دارد در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب کند.

این در حالی است که فرآیند حقوقی استیضاح آقای ترامپ از روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه در مجلس سنا آغاز به کار کرد. بر این اساس سناتورهای آمریکایی قواعد مربوط به فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را به تصویب رساندند.

در دومین روز از برنامه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها خواهان حضور «جان بولتون» به عنوان شاهد شدند. امری که از سوی اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا رد شد.

همچنین موضوع دعوت از «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» به عنوان یکی دیگر از شاهدین از سوی جمهوری‌خواهان طرح شد که این‌ بار با مخالفت دموکرات‌ها رو به رو شد. هانتر بایدن کسی است که فعالیت‌های او در شرکت‌های گازی در اوکراین مناقشه برانگیز شده است و ترامپ در تماس تلفنی خود با همتای اوکراینی خواسته بود، شواهدی مبنی بر فساد مالی و اقتصادی او در این پروژه‌ها برای کاخ سفید پیدا کند. پسر جو بایدن در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» عضو هیئت مدیره یک شرکت گازی در اوکراین بود.

ترامپ هرچند خود در این جلسات حضور نداشت، اما چه از طریق توییت‌های که خود به اشتراک می‌گذاشت و چه آن‌ها را بازنشر می‌کرد به صورت فعالی به صورت مجازی بر این روند تاثیر می‌گذاشت.

جلسات استیضاح دونالد ترامپ که از روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه آغاز شده همچنان ادامه خواهد داشت. روال برگزاری این جلسه به این صورت است که ابتدا دموکرات‌ها سه روز فرصت دارند تا استدلال‌های خود را مبنی بر لزوم برکناری آقای ترامپ طرح کنند. پس از آن وکلای رئیس جمهور سه روز وقت خواهند داشت تا از موکل خود دفاع کنند.

در نهایت دونالد ترامپ تنها در صورتی از کار برکنار خواهد شد که دو سوم سناتورها (۶۷ نفر) رای به عدم کفایت او بدهند، در غیر این صورت وی همچنان در کاخ سفید حضور خواهد داشت. با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان با در اختیار داشتن ۵۳ کرسی در مقابل ۴۷ صندلی دموکرات‌ها اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، بعید است فرآیند استیضاح آقای ترامپ به برکناری او از قدرت بینجامد.

در همین حال، بر اساس یک نظر سنجی جدید در ایالات متحده آمریکا هواداران برکناری«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از مقامش بر مخالفان برکناری پیشی گرفتند.

بر اساس یک نظرسنجی که خبرگزاری رویترز و شرکت«ابسوس»انجام دادند 44 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی برکناری ترامپ را تأیید کردند این در حالی است که فقط 31 درصد بر ضرورت پس گرفتن اتهام های ترامپ تأکید کردند.

دو سوم شرکت کنندگان نیز گفتند که محاکمه ترامپ در مجلس سنا را دنبال می کنند.

این نظر سنجی بین 17 تا 22 ماه ژانویه کنونی در سراسر اراضی آمریکا صورت گرفت.

محاکمه دونالد ترامپ روز سه شنبه رسما در مجلس سنا آغاز شد.

 ترامپ روز گذشته که برای شرکت در اجلاس جهانی داووس در سوئیس به سر می برد در واکنش به مساله استیضاحش در کنگره آمریکا گفت: ما در برابر کسانی قرار داریم که یا فاسدند یا بازی سیاسی انجام می دهند.

ترامپ افزود: آن چه در کنگره درخصوص برکناری صورت می گیرد فریبی است که به ایالات متحده آمریکا توهین می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به رسانه ها تاخت و آنها را فاسد توصیف کرد که در بیشتر مواقع او را ناراحت می کند.

دونالد ترامپ در ادامه تصریح کرد: پرونده دخالت روسیه در انتخابات (ریاست جمهوری) نیز ساختگی است که توسط هیلاری کلینتون تدوین شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.