پژوهشگران بر اساس اسنادی که تاکنون به‌دست آورده‌اند احتمال می‌دهند که ویروس ناشناخته از طریق بازار ماهی‌فروشی ووهان شیوع پیدا کرده باشد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته مسئولان چینی، شمار مبتلایان به ویروس ناشناخته‌ای از خانواده ویروس‌های کرونا حدود ۲۲۰ نفر است. احتمال می‌‌رود که بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر به این بیماری ناشناخته مبتلا هستند. تاکنون چهار  تن از مبتلایان جان باخته‌اند.    

روز دوشنبه، ۳۱ دی (۲۰ ژانویه) «شی جینگ پینگ» رئیس جمهور چین در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که دولت تمام توان خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس «اسرارآمیز»ی که گفته می‌شود از خانواده‌ ویروس‌های کرونا است، به‌کار می‌برد.

شی تاکید کرد که سلامت شهروندان چینی برای دولت در وهله نخست اهمیت قرار دارد.

مقامات بهداشت چین شمار مبتلایان به این بیماری در شهرهای گوناگون این کشور را ۲۱۷ نفر اعلام کردند. تمامی این افراد در قرنطینه و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

بیشترین تعداد بیماران در ووهان ثبت شده‌اند. حال ۳۵ تن از آنان وخیم گزارش شده است.

دو تن از مبتلایان در پکن زنگی می‌کنند و یک نفر هم در «شن‌ژن» در جنوب چین. هر سه نفر پیش از ابتلا در شهر ووهان بوده‌اند.

پژوهشگران بر اساس اسنادی که تاکنون به‌دست آورده‌اند احتمال می‌دهند که ویروس ناشناخته از طریق بازار ماهی‌فروشی ووهان شیوع پیدا کرده باشد.

از آنجا که این ویروس از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود، امکان اینکه از انسان به انسان انتقال یافته باشد بسیار کم است.

علائم ابتلا به آن، تب، تنگی نفس، سرفه، گلودرد و در بسیاری از موارد سردرد است.

در تایلند، ژاپن و کره جنوبی هم در مجموع چهار نفر به این بیماری ریوی مبتلا شده‌اند. گفته می‌شود که آنها هم پیش از ابتلا به شهر ووهان سفر کرد‌ه‌اند.

پژوهشگران مرکز بریتانیا برای رسیدگی به بیماری‌های عفونتی در جهان، وابسته به کالج سلطنتی لندن احتمال می‌دهند که این ویروس در سطح وسیع‌تر گسترش یافته و به احتمال زیاد یک هزار و ۷۰۰ نفر به آن مبتلا شده‌اند.

دولت آلمان اعلام کرد که تاکنون در این کشور هیچ موردی از ابتلا به ویروس ناشناخته کشف نشده است. یک سخنگوی وزارت بهداشت آلمان به نقل از پژوهشگران موسسه «روبرت کُخ» اظهار داشت که احتمال اینکه این بیماری به آلمان سرایت کند بسیار ناچیز است. 

به گفته این پژوهشگران، هنوز هیچ سندی مبنی بر اینکه این ویروس از انسان به انسان هم انتقال پیدا می‌کند موجود نیست.

سخنگوی سرویس ملی بیماری‌های عفونتی انگلیس نیز معتقد است که شهروندان انگلیسی دلیلی برای نگرانی در این زمینه ندارند.

او به افرادی که قصد سفر به ووهان را دارند توصیه کرد که بهداشت دست و دستگاه تنفسی را بیش از پیش رعایت نمایند و در صورت بروز علائم این بیماری به پزشک مراجعه کنند.

در آستانه سال جدید چینی، میلیون‌ها چینی در داخل و خارج کشور برای گذراندن تعطیلات به شهرهای گوناگون وطن شان سفر می‌کنند و به این دلیل، احتمال انتقال این بیماری بیش از اوقات معمول است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین ویروس کرونا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.