وزیر خارجه دولت هادی گفت که شمار کشته شدگان حمله انصار الله یمن به پادگان آموزشی در استان«مأرب» به بیش از 100 تن رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، دولت «عبدربه منصور هادی» رئس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که شمار کشته شدگان حمله انصار الله یمن به یک پادگان آموزشی به افزایش یافت.

وزیر خارجه دولت هادی گفت که شمار کشته شدگان حمله انصار الله یمن به پادگان آموزشی در استان«مأرب» به بیش از 100 تن رسید.

پیش از این وبسایت المشهد الیمنی اعلام کرد که در حمله انصار الله یمن به یک پادگان نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در استان«مأرب» ده ها تن کشته شده و ده ها ن دیگر زخمی شدند.

برخی منابع پزشکی و نظامی گفتند که در این حمله 76 تن کشته شدند و ده ها تن دیگر زخمی شدند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است.

برخی منابع دیگر نیز گزارش دادند که در حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مراکز آموزشی شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن در شمال مأرب،  90 نفر از شبه‌نظامیان و زخمی شدن بیش از 130 نفر دیگر انجامید.

این منابع افزودند که نیروهای یمنی شب گذشته دو ارودگاه آموزشی «الاستقبال» و «النصر» در نزدیکی کوه‌های الفرضه شهر«نهم» (شمال شرق استان صنعاء) واقع در شمال شهر مأرب (شرق یمن) را هدف حملات موشک بالستیک و پهپادهای خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، بیش از 220 نفر از شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست  عبدربه منصور هادی  را کشته و یا زخمی کردند.

منابع بیمارستانی و نظامی یمن می‎گویند که در این عملیات مشترک، 90 نفر از شبه‌نظامیان طرفدار منصور هادی از پای درآمده و بیش از 130 نفر هم زخمی شدند.

منابع پزشکی یمن تأکید کردند که وضعیت جسمانی برخی ازشبه‌نظامیان وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

پیش از این برخی منابع شمار کشته شدگان این حمله را 45 نفر اعلام کرده بودند.

در همین حال، عبد ربه منصور هادی  رئیس‌جمهور مستعفی یمن که در عربستان سعودی اقامت دارد، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.

 وی دو تماس تلفنی با «سلطان العراده» استاندار مأرب و «عادل القمیری» بازرس کل ارتش دولت مستعفی برقرار کرد تا در جریان امور پس از هدف گرفته شدن پایگاه تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در مأرب، قرار بگیرد.

هادی در این تماس‌ها بر ضرورت اهمیت «بیداری نظامی، آمادگی جنگی، اجرای مأموریت‌های نظامی و شکست تمام برنامه‌های تخریبی» تأکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.