گروه الشباب یک مرکز نظامی را در کنیا مورد حمله قرار داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروه الشباب یک مرکز نظامی را در کنیا مورد حمله قرار داد.

در این حمله دو هواپیمای آمریکایی و کنیایی، دو بالگرد و تعداد زیادی خودروی آمریکایی منهدم شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: یک منبع و گروه جنبش الشباب سومالی اعلام کردند که الشباب یک مرکز نظامی را در منطقه «لامو» در کنیا که گفته می شود ارتش های آمریکا  و کنیا از آن استفاده می کنند را مورد حمله قرار داد.

هنوز از تلفات انسانی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

ارتش کنیا نیز اعلام کرد که امروز چهار فرد مسلح در حمله به یک مرکز نظامی در جنوب شرق کشور که نظامیان آمریکا نیز در آن مستقر هستند کشته شدند و شماری از هواپیماها و خودروهای نظامی آمریکایی منهدم شدند.

گروه الشباب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه نظامی«کمپ سیمبا» در استان لامو در نزدیکی مرزهای کنیا با سومالی مورد حمله قرار گرفت و تلفاتی را در پی داشت و تجهیزات نظامی آمریکایی را منهدم کرد.

در این بیانیه آمده است: این پایگاه صدها نظامی آمریکایی و کنیایی را در خود جای داده است و از آن حملات«صلیبی آمریکایی به اسلام در منطقه» صورت می گیرد.

ارتش کنیا همچنین اعلام کرد که این حمله منجر به وقوع آتش سوزی مهیبی شد و به انبارهای سوخت در نزدیکی باند فرودگاه خسارت وارد کرد.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا نیز این حمله را مورد تأیید قرار داد.

این حمله میزان تصمیم گروه الشباب بر ادامه حملات مرگبار خود با بمب و سلاح های مختلف را نشان می دهد به رغم آن که از پایگاه های خود  در مگادیشو پایتخت سومالی و دیگر مناطق از چند سال پیش بیرون رانده شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.