یک منبع عراقی تأکید کرد که یکی از ورودی های سفارت آمریکا در بغداد توسط معترضان به آتش کشیده شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، معترضان عراقی که از روز گذشته در اعتراض و برای محکومیت حمله آمریکا به مقر الحشد الشعبی در استان«الانبار» به سفارت آمریکا حمله کرده و آن را به محاصره در آوردند امروز نیز یکی از ورودی های آن را آتش زدند.

معترضان عراقی تحصن خود را در برابر سفارت آمریکا از روز گذشته  نیز آغاز کردند.

یک منبع عراقی تأکید کرد که یکی از ورودی های سفارت آمریکا در بغداد توسط معترضان به آتش کشیده شد. 

این منبع افزود که شماری از معترضان نیز در اثر شلیک گاز اشک آور به سمت آنها زخمی شدند.

این منبع عراقی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در سفارت آمریکا به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کردند.

منبع عراقی تأکید کرد که شماری از هواداران الحشد الشعبی در اثر شلیک گاز اشک آور به سمت آنها زخمی شدند.

یک منبع به سومریه نیوز گفت که معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل سفارت آمریکا کرده و نیروهای آمریکایی از داخل سفارت به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

این منبع افزود که در اثر شلیک گاز اشک آور 6 معترض زخمی شدند. 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد اقدامات جدیدی انجام داد.

پنتاگون  اعلام کرد که برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد  750 سرباز فرستاده است.

پنتاگون علاوه بر اعزام تفنگداران دریایی برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد ، اعزام حدود 750 سرباز را به خاورمیانه اعلام کرد.

 پنتاگون در بیانیه ای گفت که علاوه بر اعزام تفنگداران دریایی برای محافظت از پرسنل سفارت در بغداد ، حدود 750 سرباز از لشکر 82 هوایی نیز به خاورمیانه می فرستد و نیروهای اضافی نیز ظرف چند روز آینده آماده اعزام خواهند شد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت: استقرار این نیروها یک اقدامات مناسب و احتیاطی است که در پاسخ به افزایش سطح تهدید علیه کارکنان و تاسیسات ایالات متحده ، همان گونه که در بغداد شاهد آن بودیم ، انجام شد.

مسئولان آمریکایی گفتند که ابتدا 750 سرباز مستقر خواهند شد و در صورت لزوم تا 4000 سرباز در روزهای آینده می توانند به منطقه اعزام شوند.

بیش از 5000 سرباز ارتش آمریکا برای پشتیبانی و آموزش نیروهای محلی در عراق مستقر هستند.

پایگاه خبری «موازین نیوز» نیز به نقل از یک منبع آگاه در سفارت آمریکا درباره وضعیت حاکم امروز بر این سفارتخانه نوشت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق وارد این منطقه شده‌‌اند و مقابل و اطراف سفارت در منطقه سبز، مستقر شده‌اند.

تصاویر منتشر شده نیز حاکی از ورود شماری از خودروهای زرهی نیروهای مبارزه با تروریسم در کنار خودروهای نظامی از نوع «هاموی» (HMMWV) به این منطقه است.

از سوی دیگر، شبکه سی ان ان (CNN) به نقل از مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که ارتش آمریکا دو بالگرد آپاچی برای قدرتنمایی به این مکان اعزام کرده و ارتش آمریکا نیز به منظور تامین امنیت این سفارتخانه، یک گروه کوچک از تفنگداران دریایی خود را از کویت به عراق اعزام می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با تایید این خبر نوشت که پنتاگون نزدیک به ۱۰۰ تفنگدار دریایی خود را به سفارت آمریکا در بغداد اعزام کرده است.

روز گذشته هزاران معترض عراقی خشمگین در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به مقر الحشد الشعبی در استان الانبار و شهارت شماری از نیروهای الحشد الشعبی، پس از مراسم تشییع این شهدا به سفارت آمریکا در منطقه «الخضرا» در بغداد حمله کردند و بخش هایی از آن را به آتش کشیدند. معترضان همچنین اعلام کردند که  برای اخراج آمریکایی ها از این کشور در مقابل سفارت آمریکا تحصن باز خواهند کرد.

 بنابراین گزارش، آمریکا یکشنبه شب مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به الحشد الشعبی را در شهر «القائم» در استان «الانبار» در مرز عراق و سوریه هدف قرار داد.

به گزارش وبسایت رسمی الحشد الشعبی این تجاوز به دو مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ صورت گرفت. در این تجاوز هوایی 30 تن از نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و 70 تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.