مرجعیت عالی عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم نقض آن به بهانه پاسخ به اقدامات غیرقانونی برخی از طرف ها تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق روز دوشنبه در بیانیه ای تجاوز آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی در عراق را محکوم و بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق تاکید کرد.

به گزارش سایت رسمی آیت الله سیستانی، در این بیانیه آمده است: مرجعیت عالی عراق این جنایت مجرمانه را که جمعی از مبارزان تحت لوای نیروهای رسمی عراق را هدف قرار داد و منجر به کشته یا زخمی شدن شمار زیادی از آن ها شد، محکوم می کند.

مرجعیت عالی عراق در ادامه بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم نقض آن به بهانه پاسخ به اقدامات غیرقانونی برخی از طرف ها تاکید کرد.

این بیانیه در ادامه افزود: مقامات رسمی عراق تنها طرف ذیربط برای برخورد با این اقدامات و اتخاذ تدابیر مناسب برای منع آن هستند. از دولت خواسته شده این کار انجام شود تا کشور به میدانی برای تسویه حساب های منطقه ای و بین المللی تبدیل نشود و دیگران در امور داخلی آن دخالت نکنند.

آمریکا شامگاه یکشنبه با جنگنده های نظامی خود به سه مقر تیپ ۴۵ الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار حمله کرد.  

مقامات عراقی اعلام کردند که در حمله شب گذشته آمریکا به مقر این تیپ متعلق به گردان‌های کتائب حزب الله در شهر «القائم» استان «الانبار» در غرب این کشور بیش از 30 نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

لحظاتی پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و دولتی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.