همه پنج قربانی به بیمارستان منتقل شدند و حال دو تن از آنان وخیم است زیرا یکی از آنها شش بار چاقو خورد

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، رسانه های آمریکایی اعلام کردند که یک مهاجم 5 تن را در نزدیکی یک کنیسه در «نیویورک» با چاقو زخمی کرد و پا به فرار گذاشت.

رسانه های آمریکایی تأکید کردند که حداقل 5 تن در این حمله به منزل یک خاخام در نزدیکی کنیسه یهودیان در «مانزی» در حومه نیویورک در ایالات متحده آمریکا زخمی شدند.

یک سازمان یهودیان نیز ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که این حمله شب گذشته رخ داد و مهاجم از محل حادثه گریخته است.

شورای عمومی امور یهودیان در توئیتر خود اعلام کرد که فردی نقابدار قربانیان را در منزلی در منطقه «روکلاند» واقع در 30 مایلی شهر نیویورک مورد حمله قرار داد و آنها را زخمی کرد.

این شورا تأکید کرد که همه پنج قربانی به بیمارستان منتقل شدند و حال دو تن از آنان وخیم است زیرا یکی از آنها شش بار چاقو خورد.

پلیس هنوز عامل این حمله را دستگیر نکرده است و هنوز مشخص نیست در این حادثه کسی کشته شده است یا خیر.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که جشن «حنوکا»ی یهودیان که شنبه شب در خانه یک خاخام یهودی در نزدیکی یک کنیسه در منطقه مانزی در حومه نیویورک در حال برگزاری بود مورد حمله یک مهاجم قرار گرفت که با در دست داشتن چاقو به حاضران حمله ور شد.

773x435_cmsv2_9b06519e-4718-5c4f-be8c-76db93ba015d-4406158

 که در این حمله ۵ نفر از حاضران زخمی شده‌اند که همگی به بیمارستان انتقال داده شده‌‌اند اما هنوز اخباری از میزان وخامت حال آنها گزارش نشده است.

یک مظنون این حملات نیز توسط پلیس در منطقه «هارلم» نیویورک دستگیر شده است اما هنوز انگیزه او برای این حمله نامشخص است.

این حمله در منطقه‌ای از نیویورک اتفاق می افتد که جمعیت قابل توجهی از یهودیان اولترا ارتدکس در آنجا زندگی می کنند.

«لتیسا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک در واکنش به این حمله گفته است:«از وضعیتی که امشب در مانزی نیویورک رخ داد عمیقا ناراحت هستم. هیچ مدارایی در برابر اعمالی که از روی نفرت انجام می گیرد وجود نخواهد داشت.»

با اینکه هنوز انگیزه مهاجم از این حمله مشخص نشده است اما ظاهرا این حملات ماهیتی یهودستیزانه دارد. پلیس پیش از این اعلام کرده بود که از ۱۳ دسامبر حداقل شش حمله که احتمالا ناشی از تعصبات ضد یهودی است در حوالی نیویورک گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.