هزاران تن از مردم جمهوری چک برای دومین هفته متوالی روز سه شنبه در مخالفت با «اندری بابیچ» نخست وزیر میلیاردر این کشور تظاهرات کردند.

 

به گزاش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران تن از مردم جمهوری چک برای دومین هفته متوالی روز سه شنبه در مخالفت با «اندری بابیچ» نخست وزیر میلیاردر این کشور تظاهرات کردند. 

گروه «یک میلیون لحظه برای دموکراسی» که یگ گروه مدنی است تلاش کرد بر نخست وزیر میلیاردر این کشور از طریق سلسله تظاهراتی در سال جاری میلادی فشار بیاورد به رغم آن که حزب سیاسی که بابی آن را رهبری می کند در نظرسنجی ها همچنان از دیگر احزاب جلوتر است.

این گروه خواستار قطع کمک های اتحادیه اروپا و قراردادهایش از «اگرو وریت»امپراتوری سابق بابیچ و خواستار برکناری اش شد.

تظاهرات روز گذشته که از میدان اصلی در پراگ پایتخت شروع شد و به سمت مقر دولت ادامه یافت تعداد کمتری در مقایسه با تظاهرات هفته گذشته که ده ها هزار تن در آن شرکت کردند، جذب کرد. پلیس جمهوری چک تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات روز سه شنبه را 15 هزار تن تخمین زده است.

پس از آن که تعداد زیادی از مدعی العموم ها در جمهوری چک تحقیقات را در یک پرونده علیه بابیچ آغاز کردند و نیز در تحولی جداگانه کمیسیون اروپا تحقیقاتی درباره حساب های بانکی اش به رسانه های چک درز داد، دعوت به برگزار تظاهرات انجام شد.

بر اساس تحقیقات کمیسیون اروپا میان منافع بابیچ تعارض وجود دارد زیرا وی همچنان بر گروه اگرو وریت که طی بیست سال گذشته آن را ایجاد و در سال 2017 قبل از آن که نخست وزیر شود آن را در صندوق های بیمه قرار داد، سیطره دارد.

کمیسیون اروپا در اطلاعاتی که به رسانه های جمهوری چک درز داده تأکید کرده که میان تضاد منافع میان فعالیت تجاری و نقش سیاسی بابیچ وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.