ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «خیلی مسخره است. گرتا باید یاد بگیرد که چگونه خشم خود را مدیریت کند، سپس با یک دوست به دیدن یک فیلم خوب قدیمی برود. استراحت کن گرتا، استراحت.»

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به انتخاب شدن «گرتا تونبرگ» نوجوان سوئدی فعال محیط زیست به عنوان شخصیت سال مجله تایم، به او پیشنهاد کرد که استراحت کند و به سینما برود.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «خیلی مسخره است. گرتا باید یاد بگیرد که چگونه خشم خود را مدیریت کند، سپس با یک دوست به دیدن یک فیلم خوب قدیمی برود. استراحت کن گرتا، استراحت.»

پس از انتشار این پیام توییتری، گرتا نیز بیوگرافی خود در صفحۀ شخصی توییترش را تغییر داد و در معرفی خود نوشت: «نوجوانی که مشغول کار روی مدیریت خشم خود است. در حال حاضر استراحت می‌کند و با یک دوست یک فیلم خوب قدیمی را می‌بیند.»

مجله آمریکایی «تایم» که روز چهارشنبه اعلام کرد این نوجوان ۱۶ ساله را به دلیل رهبری جنبش جهانی علیه تغییرات آب و هوایی، به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرده است، روی جلد خود در کنار انتشار تصویری از او نوشت: «نیروی جوانی».

این نخستین بار نیست که گرتا بیوگرافی خود را در صفحۀ توییتر تغییر می‌دهد تا با این کار انتقاد دونالد ترامپ و دیگر رهبران مخالف فعالیتهایش را نشان دهد.

گرتا روز سه‌شنبه نیز پس از آنکه «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور راستگرای برزیل او را به دلیل برجسته کردن مشکلات بومیان برزیل «pirralha» (بچه لوس و بداخلاق) توصیف کرد، همین عبارت را در بیوگرافی توییتری خود افزود.

ژایر بولسونارو مقابل خبرنگاران گفته بود: «گرتا مدام تکرار می‌کند که بومیان به دلیل دفاع از آمازون کشته شده‌اند... فضایی که رسانه‌ها در اختیار این بچه لوس و بداخلاق می‌گذارند، حیرت انگیز است.»

گرتا در ماه اکتبر نیز در واکنش به سخنان «ولادیمیر پوتین» در جریان کنفرانسی در مسکو، بیوگرافی توییتری خود را اینگونه تغییر داد: «یک نوجوان مهربان اما کم اطلاع.»

رئیس جمهور روسیه در ماه اکتبر ضمن انتقاد از سخنرانی گرتا تونبرگ در سازمان ملل، میزان اطلاعات او از ساز و کار جهان را زیر سوال برده و گفته بود که هرچند گرتا تونبرگ «مهربان» است اما برخی گروه‌ها با اعمال نفوذ بر او، از وی در راستای نیل به اهداف خود سوءاستفاده کرده‌اند.

او گرتا را متهم کرد که خواسته‌هایی «غیر واقع بینانه» دارد و گفت: «هیچ‌کس برای گرتا توضیح نداده است که دنیای مدرن بغرنج و پیچیده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.