رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که این نهاد تحت فشار هیچ گروهی قرار نخواهد گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که این نهاد تحت فشار هیچ گروهی قرار نخواهد گرفت.

«حوا علم نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان طی یک نشستی خبری در حضور نمایندگان کاندیداها، نهادهای ناظر و احزاب این کشور در کابل گفت: کار ما مستقل است و تحت فشار هیچ نهادی یا گروهی قرار نخواهیم گرفت.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ادامه خطاب به معترضان اظهار داشت:«اجازه دهید روند بازشماری آرا در هفت ولایت باقی‌مانده پایان یابد تا بتوانیم نتایج اولیه را اعلام کنیم. سران اقوام، رهبران و سایر نهادهای ذیربط با ما همکاری کنند. کمیسیون مستقل انتخابات آرای بیومتریک را معتبر می‌داند».

این در حالی است که قرار بود نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 19 اکتبر اعلام شود، اما کمیسیون مذکور این امر را به 14 نوامبر موکول کرد. به دلیل بازشماری آرا در 28 ولایت و اعتراضات هواداران احزاب در 7 ولایت هنوز نتایج این انتخابات اعلام نشده است.

چهارمین انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پس از سرنگونی طالبان در سال 2001، در تاریخ 28 سپتامبر امسال برگزار شد. این انتخابات برای حفظ امنیت مردم در مقابل حملات احتمالی طالبان تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

در این انتخابات 2 میلیون و 695 هزار نفر از مجموع 9.6 میلیون واجد شرایط رای دادن برای برگزیدن یکی از 14 نامزد تصدی پست ریاست‌جمهوری افغانستان شرکت کردند. میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در سال 2014 بیش از 50 درصد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.