معترضان هشدار دادند که اگر به خواسته ‌های شان برای جداسازی آرای پاک از آرای تقلبی بی‌ توجهی شود، دست به اعتراض‌های گسترده خواهند زد.

 

به گزارش جماران به نقل از طلوع نیوز، هواداران «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان و کاندیدای ریاست جمهوری این کشور نسبت به اعلام نتایج اولیه انتخابات بدون رسیدگی به  مشکلات پیش آمده در انتخابات اعتراض کرده و تأکید کردند این نتایج کشور را با بحران رو به رو خواهد ساخت.

شماری از هواداران عبدالله در ولایت‌های «سرپل و فاریاب» به دلیل باطل شدن ۳۰۰ هزار رأی راهپیمایی کردند.

معترضان هشدار دادند که اگر به خواسته ‌های شان برای جداسازی آرای پاک از آرای تقلبی بی‌ توجهی شود، دست به اعتراض‌های گسترده خواهند زد.

این معترضان گفتند که اعلام نتایج اولیه انتخابات بدون رسیدگی به این مشکلات، کشور را با بحران رو به رو خواهد ساخت.

یکی از معترضان گفت: «یک رهبر پاک باید روی کار بیاید، ما رهبر ناپاک را نمی خواهیم.»

یکی دیگر از معترضان نیز گفت: «از ردیی که دادیم حمایت می کنیم، باید آرای تقلبی را حساب نکنند.»

«نور محمد رحمانی» رییس شورای ولایتی سرپل، گفت: «هر چه سریعتر باید سرنوشت ۳۰۰هزار رأی تقلبی معلوم شود، با معلوم شدن سقف آرای انتخابات و بازشماری مجدد در حضور ناظرین تمام ستاد های انتخاباتی، این ناظران نتیجه را به مردم افغانستان اعلام کنند.»

در ولایت فاریاب نیز شماری از هواداران عبدالله عبدالله ثبات و همگرایی دست به اعتراض زدند.

«اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع ملی، گفت: «تظاهرات ، حرکت های مدنی حق مسلم مردم افغانستان است و ما به هیچ کسی این را نگفتیم که تظاهرات کند یا نکند، ما متعهد به آن هستیم که امنیت را برای شهروندان در هر گوشه از افغانستان تامین بکنیم.»

پیش از این نیز شماری از هواداران عبدالله عبدالله روز جمعه در کابل دست به اعتراض زدند و خواستار جداسازی آرای تقلبی و توجه جامعه جهانی به روند انتخابات افغانستان شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.