رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تحقیقات استیضاح نمایندگان دموکرات این کشور همزمان با سفرش به لندن عامدانه و شرم آور است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور آمریکا آغاز جلسه استیضاح توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با سفرش به لندن را عمدی و شرم آور خواند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تحقیقات استیضاح نمایندگان دموکرات این کشور همزمان با سفرش به لندن عامدانه و شرم آور است.

قرار است ترامپ برای شرکت در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به پایتخت انگلستان سفر کند.

وی پیش از این سفر در یک نشست خبری در کاخ سفید با «بازی» نامیدن آغاز تحقیقات کمیته عدالت مجلس نمایندگان اعلام کرد: «دموکراتها، دموکراتهای چپ رادیکال، دموکراتهای بیکار، عمدا جلسه تحقیقات استیضاح را به روز سفرم به نشست رهبران ناتو همزمان کرده اند. این یکی از مهمترین سفر سیاسی برای کشور ماست و اقدام نمایندگان دموکرات برای همزمان کردن جلسه تحقیقات با آن شرم آور است».

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به دیدارهای جداگانه با برخی رهبران کشورهای عضو ناتو تاکید کرد که اعضا باید هزینه بیشتری برای نهاد مذکور اختصاص دهند.

ترامپ افزایش بودجه ناتو توسط کشورهای عضو را «مبارزه ای برای مردم آمریکا» نامیده و اظهار داشت که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز در خصوص این موضوع از وی تشکر کرده است.

وی تصریح کرد: «این به هیچ وجه برای ما منصفانه نیست. همانطور که می دانید، ما مبلغ زیادی را می پردازیم. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم اظهار داشت که ما 130 میلیارد دلار اضافی از کشورهایی که از آنها محافظت می کنیم، اما پرداخت نمی‌کردند تأمین کرده ایم. آنها اهمال می کردند. ما دوباره صحبت خواهیم کرد».

ترامپ همچنین با انتشار توئیتی اظهار داشت: «در 30 سال پیش از پیروزی من در انتخابات، هزینه های ناتو تا دو سوم کاهش پیدا یافته بود و فقط سه عضو ناتو به تعهدات مالی خود عمل می‌کردند. از زمان ریاست جمهوری من تعداد متحدین ناتو که به تعهدات خود عمل کرده اند دو برابر شده و هزینه ناتو حدود 130 میلیارد دلار افزایش یافته است».

ترامپ همچنین صبح روز گذشته  با انتشار توئیتی از افزایش تعرفه بر فولاد و آلومینیوم صادراتی برزیل و آرژانتین به آمریکا خبر داد و نوشت:  برزیل و آرژانتین ارزش پول ملی را پایین نگه می دارند و این اقدام برای کشاورزان ما خوب نیست؛ بنابراین من در اقدام موثر فوری، تعرفه‌ها بر فولاد و آلومینیوم صادر شده از این دو کشور با کشتی به آمریکا را مجددا اعمال می‌کنم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.