یک سناتور آمریکایی در واکنش به آغاز آزمایش رادارهای موشک های«اس 400» روسیه گفت که ترکیه با این کار «از خطوط قرمز مشحص شده برای این کشور عبور کرده است».

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«کریستوفر وان هولین» سناتور آمریکایی در واکنش به آغاز آزمایش رادارهای موشک های«اس 400» روسیه گفت که ترکیه با این کار «از خطوط قرمز مشحص شده برای این کشور عبور کرده است».

این سناتور دموکرات  در واکنش به آزمایش رادارهای سامانه موشکی اس 400  روسیه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: اردوغان دو هفته پس از سفر به واشنگتن و دیدار با ترامپ در کاخ سفید از یک خط قرمز دیگر به سمت اس400 عبور کرد. قوانین ساری از ترامپ می خواهد که علیه ترکیه به دلیل داشتن اس400 تحریم هایی را اعمال کند.

در همین حال، پنتاگون حاضر نشده است که توضیح دهد که آیا تیم های آمریکایی در آزمایش های موشک های روسی که ترکیه با استفاده از هواپیماهای«اف16» آغاز کرده است، مشارکت می کنند یا خیر.

یک سخنگوی نظامی آمریکایی نیز به خبرگزاری ایتارتاس گفت: ما خودمان را درباره گمانه زنی ها درباره دلیلی که باعث شد ترکیه در این حالت روسیه را به جای ایالات متحده آمریکا و ناتو به عنوان شریک خود انتخاب کند، سرگرم نمی کنیم. ولی اصرار ترکیه بر در اختیار داشتن اس400 با تعهداتش به پیمان ناتو همخوانی ندارد و پیامدهایی در زمینه همکاری دوجانبه میان ترکیه و ناتو خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.