اخراج خانواده های عناصر گروه تررویستی داعش و ارسال آنها به کشورهای شان آغاز شده است.

 

به گزارش جماران، شبکه تلویزیونی رسمی«آر تی خبر» ترکیه اعلام کرد که دولت این کشور اخراج عناصر داعشی و استراداد آنها به کشورهای شان را آغاز کرد.

این شبکه تلویزیونی تأکید کرد که اخراج خانواده های عناصر گروه تررویستی داعش و ارسال آنها به کشورهای شان آغاز شده است.

وزارت کشور ترکیه تأکید کرد که یکی از عناصر داعشی آمریکایی پس از پایان تدابیر قانونی به کشورش بازگردانده شد.

سخنگوی وزارت کشور ترکیه نیز تأکید کرد که تدابیر اخراج 7 تروریست که ملیت آلمانی دارند به پایان رسیده و پنجشنبه 14 نوامبر به کشورشان فرستاده می شوند.

این سخنگو تأکید کرد که 11 عنصر داعشی فرانسوی نیز به زودی به کشور فرانسه فرستاده می شوند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که کشورش به هتل عناصر گروه تروریستی داعش تبدیل نخواهد شد.

سویل تهدید کرد که آنکارا عناصر داعش و خانواده های آنها را حتی اگر ملیت شان توسط کشورهای شان لغو شود را اخراج می کند و آنها را به کشورهای شان می فرستد.

روز جمعه نیز«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که هزار و 201 تن از خانواده های داعشی در زندان های ترکیه به سر می برند و 287 عنصر داعشی نیز در سوریه دستگیر شده اند.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که نیروهای امنیتی ترکیه در ادامه عملیات مبارزه با تروریسم 8 تبعه خارجی را به‌‌ ظن همکاری با گروه داعش در «عثمانیه» دستگیر کردند.

یگان‌های مبارزه با تروریسم و سازمان امنیت ملی ترکیه طی عملیاتی در استان عثمانیه 8 تن را که از راه غیرقانونی وارد کشور شده بود به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کردند.

آنها پس از انجام مراحل قانونی و معاینه پزشکی به اداره پلیس استان عثمانیه منتقل شدند. مقادیر قابل توجهی اسناد سازمانی و مدارک دیجیتالی نیز کشف و ضبط شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترکیه داعش

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.