رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که فرستادن پناهندگان سوری به اروپا مساله خطرناکی است اما از آن خطرناک تر حمایت از تروریست ها در سوریه است.

 

به گزارش جماران، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت و گویی با شبکه روسی «روسیا الیوم» فرستادن پناهندگان سوری به اروپا را « امر خطرناکی» دانست اما حمایت از تروریست ها در سوریه را را خطرناک تر دانست.

اسد تأکید کرد که روابط اتحادیه اروپا با «رجب طیب اردوغان »رئیس جمهور ترکیه دارای دو رویکرد است: اروپایی ها هم از اردوغان متنفر هستند و هم به او نیاز دارند.

رئیس جمهور سوریه در این گفت و گو که روز دوشنبه هفته جاری به طور کامل منتشر می شود گفت که اروپایی ها می دانند که اردوغان یک اسلامگرای متعصب است و می دانند که او تندروها و تروریست ها را برای شان می فرستد.

وی در ادامه گفت که فرستادن پناهندگان سوری به اروپا مساله خطرناکی است اما از آن خطرناک تر حمایت از تروریست ها در سوریه است.

رئیس جمهور سوریه این پرسش را مطرح کرد که چگونه اروپایی از چند میلیون تن که بیشتر آنها میانه رو هستند و در میان شان نیز تعدادی تروریست وجود دارد، می ترسند در عین حال از تروریست ها به طور مستقیم حمایت می کنند بدون آن که بعد از آن ترس از بازگشت به کشورهای شان را داشته باشند؟

بشار اسد همچنین گفت که اکثریت سوری هایی که سوریه را ترک کرده و به ترکیه رفتند به دلیل تروریسم در سوریه این کار را کردند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.