«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: اردوغان دزد است...کارخانه ها، گندم و نفت را دزدید و امروز زمین را به سرقت می برد.

 

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک عربی، رئیس جمهور سوریه  در جریان بازدید از یگان های ارتش سوریه در خط مقدم در استان «ادلب» به شدت به «رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه حمله کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: اردوغان دزد است...کارخانه ها، گندم و نفت را دزدید و امروز زمین را به سرقت می برد.

اسد تأکید کرد که همه مناطق سوریه مهم است ولی آن چه اولویت ها را مشخص می کند اوضاع نظامی روی زمین است.

رئیس جمهور سوریه افزود: ادلب برای آنها یک پاسگاه پیشتاز بود و پاسگاه پیشتاز معمولا خط مقدم است ولی در این حالت نبرد در شرق و پاسگاه پیشتاز در غرب برای تشتت نیروهای ارتش عربی سوریه است.

بشار اسد در ادامه تأکید کرد که :به مانند قبل می گوییم که نبرد ادلب اساس پایان هرج و مرج و تروریسم در همه مناطق سوریه است.

بشار اسد در این بازید  گفت: زمانی که با تهاجم روبرو می‌شویم، باید در کنار یکدیگر بایستیم، اما برخی سوری‌ها به ویژه در سال‌های نخست جنگ، این کار را نکردند.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: هنگامی که در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید با هم باشیم و میان خود هماهنگی کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را نکردند، بخصوص در سال‌های نخست جنگ… به آنان گفتیم، روی خارج [و خارجی‌ها] حساب نکنید بلکه به ارتش، ملت و وطن تکیه کنید… و حالا هم روی آمریکا حساب باز کرده‌اند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه خاطرنشان کرد که نبرد ادلب، برای پایان دادن به هرج و مرج و تروریسم در سراسر سوریه، اساسی است.

بشار اسد تأکید کرد: برخی بعد آنکه چند سال رجزخوانی بیهوده که مبارزه خواهند کرد و دفاع خواهند کرد، حالا دیدیم که ترکیه چطور مناطق وسیعی را اشغال کرد؛ مناطقی که طبق نقشه آمریکا می‌بایست تحت کنترل آنان می‌بود.

اسد به تجاوز ترکیه به شمال سوریه نیز اشاره کرد و گفت: اولین کاری که در زمان آغاز تجاوز به شمال سوریه انجام دادیم ارتباط با همه نیروهای سیاسی و نظامی روی زمین بود و گفتیم که ما آماده حمایت از هر گروهی هستیم که در برابر این تجاوز مقاومت کند و این یک تصمیم سیاسی نیست بلکه وظیفه قانونی و میهنی است و اگر این کار را نکنیم شایسته میهن نیستیم.

رئیس جمهور سوریه امروز سه شنبه به جبهه ادلب رفت و از خطوط مقدم در این جبهه بازدید کرد.

حساب ریاست جمهوری سوریه در فیس بوک نوشت: حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کنار نیروهای ارتش عربی سوریه در خطوط مقدم در شهر «الهبیط»در استان ادلب.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود. دولت سوریه اقدام ترکیه را اشغالگری توصیف کرد و اعلام کرد با آن مقابله می کند.

حمله ترکیه به شمال شرق سوریه همچنین با واکنش گسترده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شد و بسیاری از کشورهای اروپایی تصمیم به توقف صادرات سلاح به ترکیه گرفتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.