زمانی که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شد، توئیتر یک ابزار سیاسی بود که نقش مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری داشت. اما ترامپ حتی پس از ورود به کاخ سفید هم آن را رها نکرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز با تجزیه و تحلیل حدود 11 هزار و 390 مورد از توئیت‌ های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از 20 ژانویه 2017 تا 15 اکتبر 2019 به این نتیجه رسید که در بیش از 5000 مورد از این توئیت‌ ها، ترامپ به یک موضوع یا یک شخص حمله لفظی کرده است.

زمانی که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شد، شبکه اجتماعی توئیتر یک ابزار سیاسی بود که نقش مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری داشت. اما ترامپ حتی پس از ورود به کاخ سفید هم با استفاده از توئیتر، ماهیت ریاست جمهوری‌ اش را تغییر داد. پس از حمله ترکیه به شمال سوریه در ماه گذشته میلادی، دونالد ترامپ واکنش خود به آن را نه تنها در نشست‌ های مختلف کاخ سفید، بلکه در تعدادی توئیت اعلام کرد. در تابستان امسال، او افزایش تعرفه‌ ها بر روی 300 میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین را در حساب توئیترش عنوان کرد و از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای افزایش تنش‌ ها میان واشنگتن و پکن استفاده کرد.

«کلین کانوی» مشاور کاخ سفید در مصاحبه با نیویورک تایمز به عادت توییت کردن دونالد ترامپ پرداخت و اعلام کرد همان طور که ما احتیاج به غذا خوردن داریم، دونالد ترامپ هم احتیاج به توئیت کردن دارد.

ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری‌ اش دست کم 630 نفر یا موضوع را در 5889  توئیت مورد حمله لفظی قرار داده است. این در حالی است که در بیش از 2000 توئیت (2026 توئیت)، خود و کارهای خود را مورد تحسین قرار داده است.

برای مثال در توئیتی در 11 ژوئیه 2019 او خود را بسیار عالی و باهوش و یک نابغه تمام عیار خوانده است!

دونالد ترامپ نخستین توئیت تهاجمی را در سومین روز از آغاز ریاست جمهوری اش منتشر کرده است.

بیشتر این حملات هم علیه تحقیقات روسیه، بانک فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، دولت‌ های پیشین آمریکا، شهر‌هایی که به وسیله دموکرات‌ های آمریکا اداره می‌ شوند و همه مسائلی است که دونالد ترامپ با آنها مخالف است. دونالد ترامپ در بیش از 4000 مورد از این توئیت‌ ها، دموکرات‌ ها و رسانه‌ های آمریکا و در 851 توئیت گروه‌ های اقلیت را هدف حملات لفظی قرار داده است.

این تحقیقات نشان می دهد توئیتر ترامپ در هفته های اخیر به شدت فعال تر شده زیرا دموکرات ها تحقیقات در مورد استیضاح او را با جدیت بیشتری دنبال می کنند. در دو هفته نخست اکتبر، ترامپ بیش از 50 بار توئیت کرد که سه برابر میانگین توئیت های ماهانه وی محسوب می شد.

رئیس جمهور آمریکا حساب توئیتری خود را به بخش اصلی و بحث برانگیز ریاست جمهوری اش تبدیل کرده است و از آن برای بیان برنامه‌ ها و سیاست‌ ها و حمله به منتقدانش استفاده می‌ کند. حساب توئیتری او در حال حاضر بیش از 66 میلیون دنبال‌ کننده (فالوور) دارد.

توئیتر در این خصوص گفته است: مسدود کردن حساب یکی از سران جهان یا حذف کردن برخی از توئیت‌ های بحث برانگیز این شخص باعث پنهان شدن اطلاعات مهمی می‌ شود که مردم می‌ توانستند ببینند و درباره آن بحث کنند. این کار همچنین چنین شخصی را به سکوت وا نمی‌ دارد؛ بلکه فقط مانع از ایجاد بحث‌ های لازم درباره آن موضوع می‌ شود. ما توئیت‌ های سران جهان را در چارچوب سیاسی خودشان بررسی می کنیم و بر اساس آنها قوانین را اجرا می‌ کنیم.

به طور کلی نقش ترامپ در شبکه‌ های اجتماعی کم تر و کم‌ اهمیت‌ تر از حضور او در عرصه سیاسی نیست. به‌ ویژه اعتیاد او به توئیتر کاملا مشهود به نظر می‌ رسد. کارشناسان معتقدند که هیچ رئیس جمهور دیگری را در تاریخ آمریکا نمی‌ توان سراغ گرفت که این چنین در مرکز توجه رسانه‌ ها بوده باشد. حضور روزمره او در شبکه‌ های اجتماعی و به‌ ویژه در توئیتر جلوه‌‌ ای از همین پدیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.