«شاید سرکرده داعش مرده باشد اما ایدئولوژی مخرب او همچنان باقی است و براساس ارزیابی وزارت دفاع خود ما، 10 تا 15 هزار جنگجوی داعش به تلاش برای احیای این گروه تروریستی ادامه می دهند.»

به گزارش جماران، الیوت انگل رئیس کمیته امورخارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اینکه روسیه و سوریه از جمله کشورهایی هستند که بیشترین بی ثباتی را در این منطقه بوجود آورده اند، شرایطی را ایجاد کرده اند که باعث قدرت گرفتن افراط گرایی و هرج و مرج شده است، رییس جمهور ترامپ امروز از آنها بابت حمایت شان از این عملیات تشکر کرد. 

علاوه بر این ، شاید سرکرده داعش مرده باشد اما ایدئولوژی مخرب او همچنان باقی است و براساس ارزیابی وزارت دفاع خود ما، 10 تا 15 هزار جنگجوی داعش به تلاش برای احیای این گروه تروریستی ادامه می دهند. راهبرد فاجعه بار ترامپ در سوریه هیچ تضمینی نمی دهد مبنی بر اینکه البغدادی دیگری یک بار دیگر آمریکا و متحدانش را تهدید نکند. ترامپ باید به مقامات اطلاعاتی و شرکای ما برای مقابله با داعش اعتماد کند.

در پایان، من به شدت از این مسئله نگرانم که ترامپ فقط جمهوریخواهان را در جریان این عملیات قرار داده بود و به من و دیگر اعضای دموکرات کنگره در این باره چیزی نگفته بود. 

برآورد او مبنی بر اینکه به پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و سومین نماینده منتخب در سلسله مراتب ریاست جمهوری، نمی توان اعتماد کرد واقعا نگران کننده و توهین آمیز است و بیش از پیش (فضای) سیاست خارجی را سیاسی می کند به ویژه در زمانی که مشخص شده شخص ترامپ در حفاظت از امنیت ملی ما و اطلاعات حساس غیرقابل اعتماد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.