ترامپ دروغگوی حرفه ای است و بیشتر سخنانش و توئیت هایش حاوی مقادیر زیادی دروغ است و بعید نیست که این نمایش را ساخته و پرداخته کرده است.

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در بخش سخن سردبیر در  روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش پرداخت و نوشت:نمی دانستیم که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بلد است نمایش بازی کند تا آن که امروز او را در کنفرانس مطبوعاتی که برگزار کرد، دیدیم؛ کنفرانسی که در آن کشته شدن«ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش را در عملیانی نظامی که واحدهای ویژه آمریکا در منطقه «باریشا» در شمال استان«ادلب»(سوریه) انجام دادند، اعلام کرد. ترامپ با حالتی مغرورانه ظاهر شد و مدعی پیروزی بزرگی شد گویی اتحاد جماهیر شوروی را در اوج عظمتش شکست داده است. در این کنفرانس همه حرکت های ترامپ محاسبه شده بود و از قبل برای آن آموزش دیده بود حتی قیافه اش هم محاسبه شده بود.

اطلاعاتی که ترامپ درباره عملیات ارائه کرد از جمله کشه شدن البغدادی و دو همسرش و سه تن از پسرانش در تونلی که برای حمایتش اختصاص داشت آن هم به وسیله جلیقه های بمب گذاری شده که به تن کرده بودند چه بسا درست باشد و چه بسا هم درست نباشد.ما تردید زیادی در این زمینه داریم و این تردیدها را فقط مدارک همراه با تصاویر زنده و ثابت از بین می برد. روس ها که ترامپ به دلیل همکاری شان در عملیات از آنها تشکر کرد از اساس احتمال کشته شدن البغدادی را مورد تردید قرار دادند. اما سوری ها که رئیس جمهور آمریکا آنها را به فهرست کسانی که همکاری کرده و از آنها به دلیل این همکاری تشکر کرد آخرین دغدغه شان به دست آوردن اطلاعات درباره البغدادی است و ترامپ را به دلیل اشاره به آنها مسخره کردند. مضاف بر اینکه منطقه ای که البغدادی در آن ترور شد خارج از کنترل ارتش سوریه است و تحت سیطره گروه «جبهه النصره» است و چه بسا رئیس جمهور آمریکا دولت و مخالفان را با هم قاتی کرد و این مساله در هر صورت از او چندان عجیب و بعید نیست.

ترامپ دروغگوی حرفه ای است و بیشتر سخنانش و توئیت هایش حاوی مقادیر زیادی دروغ است و بعید نیست که این نمایش را ساخته وپرداخته کرده است همانطور که نمایش مشابه دیگری درباره کشته شدن«حمزه بن لادن» پسر«اسامه بن لادن» رهبر گروه «القاعده» ساخت بدون آن که یک مدرک یا یک تصویر ارائه کند که حرف هایش را مورد تأیید قرار دهد. وی این نمایش را برای تلاش جهت یک «پیروزی» ساخت تا دیدگان را از شکست طرح اش در سوریه منحرف کند و در کسوت یک«قهرمان» خودش را نشان دهد تا در نبرد انتخاباتی اش هوادار کسب کند. این را فراموش نکنیم که وی عقده ای ابدی از «باراک اوباما» سلف خود دارد و می خواهد در همه چیز از او تقلید کند.اوباما بن لادن را کشت و اکنون ترامپ البغدادی را می کشد.

نیروهای آمریکایی زمانی که «عدی» و «قصی» پسران «صدام حسین» رئیس جمهور(معدوم) عراق را ترور کردند آنها را در برابر عکاسان و عدسی های تلویزیون ها به نمایش گذاشتند تا کشته شدن شان مورد تأکید قرار گیرد و بر درز دادن تصویر تلویزیونی درباره چگونگی اعدام پدرشان پس از محاکمه اش اصرار کردند و جسد «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی را در سردخانه سبزیجات برای چند روز گذاشتند تا شماتت کنندگانش او را «تماشا»کنند تا جایی بوی جسد در آمد. حالا چرا هیچ دلیل و مدرکی برای کشته شدن سه شخصیتی که اقدام به کشتن آنها در جشنواره های شادی و مباهات بی سابقه کردند یعنی اسامه بن لادن و حمزه پسر و جانشین اش و اخیرا ابوبکر البغدادی ارائه نمی کنند.چه رازی پشت این رفتار آمریکایی ها نهفته است؟

به واسطه تجربه ها و پژوهش ها و رصد گروه های القاعده و داعش می توانیم بگوییم که معمولا این دو گروه بیانیه های رسمی درباره کشته شدن هر عنصری در صفوف شان و خبر دادن به خانواده یا افرادی از خانواده اش بر اساس قواعد شرعی به منظور تسهیل توزیع ارث و اجازه دادن به همسران شان برای ازدواج پس از پایان عده شان اگر خواستند، صادر می کنند.

نکته قابل توجه این است که دولت های اوباما و ترامپ برعکس دولت«جورج بوش» به طور کامل درباره اجساد اسامه بن لادن و حمزه بن لادن و اکنون جسد ابوبکر البغدادی پنهان کاری می کنند و هیچ تصویری از آنها ندیدیم تا کشته شدن شان را مورد تأیید قرار دهد و مکان دفن آنها را نیز نمی دانیم؛ امری که حکایت از این دارد که این دولت ها و رهبران شان می خواهند چیزی را از شهروندان خود و همه جهان پنهان کنند و چه بسا نیاز به چند دهه داریم تا حقیقت را بدانیم.

ما بر این باور نیستیم که کشته شدن «ابراهیم عواد البکری» یا همان ابوبکر البغدادی اگر مورد تأیید قرار گیرد تأثیر زیادی بر گروه داعش بگذارد. این مرد به باور ما امور این گروه را اداره نمی کرد بلکه فقط یک ویترین یا سمبل بود و این حال و روزش در زمانی بود که وی دولت خلافت را که تعداد شهروندانش 7 میلیون و مساحت تحت سیطره اش 240 هزار کیلومتر مربع بود رهبری می کرد حالا پس از فروپاشی این دولت و پخش و پلا شدن عناصرش و نابودی پایتخت اولش یعنی«الرقه» در سوریه و دومی«موصل» در عراق و فرار بیشتر عناصر مسلحش و اسارت 13 هزار تن از آنها،حال و روزش چگونه خواهد بود؟

البغدادی به مانند استاد اولش یعنی بن لادن شخصیتی کاریزماتیک نداشت و در طی چهار سال فقط دو بار صدا و تصویرش منتشر شد اولی زمانی بود که دولت خلافت را از روی منبر مسجد«النوری» در موصل در سال 2014 اعلام کرد و دومی در 29 آوریل گذشته بود که از عناصر داعش خواست پس از فروپاشی دولت خلافتش جنگ را ادامه دهند و از آمریکایی ها و همپیمانان آنها انتقام بگیرند.

البغدادی بر اساس بیانیه های رسمی آمریکایی سابق چهار بار کشته شد و چه بسا این پنجمین بار باشد به همین دلیل جدیدترین روایت روس ها که در صحت این فیلم «هالیوودی» تشکیک کردند را درست می دانیم زیرا روس ها همه روایت پیشین را تکذیب کردند و در عمل نیز تکذیب آنها درست از آب در آمد.

گروه داعش با این پایان خونین البغدادی به پایان نمی رسد.اگر فروپاشی گروه القااعده مادر منجر به ایجاد دو گروه خونین تر و خشن تر به نام جبهه النصره و داعش شد بنابراین بعید نمی دانیم که همین تجربه در ماه ها و سال های آینده تکرار شود به ویژه آن که بسترهای مناسب و گرم در عراق، سوریه و علاوه بر آنها در یمن، افغانستان و لیبی وجود دارد.

عملیات انتقاجویانه کشته شدن البغدادی اگر تأیید شود را توسط هوادارانش در چندین مکان از جهان و به طور مشخص در غرب و آمریکا پیش بینی می کنیم. همچنین پیش بینی می کنیم که البغدادی تبدیل به چیزی شبیه به «اسطوره» در نظر این هواداران شود به ویژه آن که اگر روایت آمریکایی درست باشد که می گوید وی جلیقه انفجاری را حتی در زمان خوابش به تن می کرد و خودش و سه تن از پسرانش و دو همسرش را منفجر کرد تا به دست نیروهای آمریکایی مهاجم اسیر نشوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.