ارتش سوریه چند پایگاه آمریکایی را در شمال شرق سوریه به تصرف خود درآورد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش سوریه چند پایگاه آمریکایی را در شمال شرق سوریه به تصرف خود درآورد.

این پایگاه ها را نیروهای آمریکایی در پی پیشروی ارتش سوریه برای کنترل مرزها و بازپس گیری شهرهای شمالی این کشور ترک کرده بودند.

خبرنگار خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که ائتلاف بین المللی غیرقانونی پایگاه«خراب عشق» در شهر«عین العرب» در شمال شرقی «حلب» را پس از تحلیه آن منهدم کرد.

پیش از این نیروهای آمریکایی یک پایگاه مهم خود در نزدیکی شهر منبج را بدون آن که خراب کنند و با تمام امکانات و تجهیزات آن به جای گذاشته و آن را ترک کردند.

ارتش سوریه پس از توافق با کردهای این کشور در شمال سوریه و برای مقابله با حمله ترکیه چندین شهر مهم مانند«منبج»، «عین عیسی» و «الطبقه» را بازپس گرفت و اخباری مبنی بر احتمال ورود ارتش به شهر مهم «الرقه» نیز منتشر شده است.

بنابراین گزارش،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.