کفه ترازو اخیرا به نفع کسانی سنگینی می کند که خواستار برکناری ترامپ هستند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که افکار عمومی آمریکا شاهد تغییر ریشه ای درباره امکان برکناری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده است به طوری که کفه ترازو اخیرا به نفع کسانی سنگینی می کند که خواستار برکناری اش هستند.

پلوسی این سخنان را در جریان یک مراسم به زبان آورد که وبسایت «تکزاس تریبون» در پی رسوایی سیاسی مرتبط با مکالمه تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش برگزار کرد.

پلوسی گفت: گرایش افکار عمومی به شکل ریشه ای تغییر کرده است و اکنون در حال تغییر است و در حال حاضر پس از انتشار شکایت تبلیغ و گزارش بازرس کل (مایکل اتکینسون، سازمان اطلاعات آمریکا) و موضع گیری دولت درباره آن، ملت آمریکا به تصمیم گیری های متفاوتی رسیده اند.

وی افزود: نمی توانیم درباره پایبندی درباره دفاع از قانون اساسی ایالات متحده آمریکا در برابر همه دشمنان خارجی و داخلی کوتاه بیاییم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به رسوایی اخیر به شدت ابراز ناراحتی کرد و آن چه رخ داد را تلاش برای«لاپوشانی بر لاپوشانی» توصیف کرد.

پلوسی تأکید کرد که «واقعیت ها» همان چیزی است که باعث شد وی از موضع مخالف با گزینه برکناری رئیس جمهور که پیش از این اتخاذ کرده بود به رهبر این اقدامات منتقل شود. 

پلوسی در ادامه گفت: ترامپ به شکل چشمگیری از اختیارات قانونی اش پا را فراتر گذاشته است و تحقیقات برای برکناری اش ادامه می یابد تا آن که مجلس نمایندگان به همه حقایق برسد.

بنابراین گزارش، دموکرات های کنگره بر این باورند که ترامپ از پرونده کمک های نظامی آمریکا به اوکراین به عنوان ابزار فشار بر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین سوء استفاده کرده است به ویژه آن که تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی در پی تصمیم کاخ سفید برای توقف نزدیک به 400 میلیون دلار کمک آمریکا برای حمایت نظامی از اوکراینی ها صورت گرفته است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.