افشاگر پرونده تماس تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی گفت:‌ مقامات کاخ سفید برای من تعریف کردند که وکلای کاخ سفید به آنها دستور داده اند متن این مکالمه تلفنی را از سامانه اطلاع رسانی که به طور معمول چنین مکالماتی را ضبط می کند، پاک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران، از خبرگزاری فرانسه، افشاگر پرونده تماس تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی ، رییس جمهوری اوکراین، در گزارش کنگره آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد کاخ سفید تلاش کرده است دسترسی به محتوای تماس این تلفن را محدود کند.

این افشاگر در گزارش به تاریخ 12 اوت 2019 توضیح داد: من در چارچوب وظایف رسمی خود از طریق تعدادی از مقامات دولتی آمریکا مطلع شدم که رئیس جمهور آمریکا از توانایی های سمت خود استفاده کرده است تا مداخله یک کشور خارجی را در انتخابات 2020 آمریکا درخواست کند. 

این منبع اعلام کرد: در روزهای پس از این تماس تلفنی، من از طریق شمار بسیاری از مقامات آمریکایی مطلع شدم که مقامات بلندپایه کاخ سفید وارد عمل شده اند تا دسترسی به همه آرشیوهای مرتبط با این تماس تلفنی را قفل کنند.

گزارش افشاگر پرونده تماس تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی خود به تاریخ 25 ژوئیه مربوط می شود. در این تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا به ویژه از زلنسکی خواسته است درباره جو بایدن رقیب سیاسی خود که نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا است و هانتر پسرش که از سال 2014 در یک گروه گازی اوکراینی کار می کند، تحقیق کند.

این تماس تلفنی که محتوای آن روز چهارشنبه منتشر شد آغاز گر روند برکناری رئیس جمهور از طرف مجلس نمایندگان آمریکا است که دموکرات ها در آن اکثریت را به دست دارند.

این افشاگر گفت:‌ مقامات کاخ سفید برای من تعریف کردند که وکلای کاخ سفید به آنها دستور داده اند متن این مکالمه تلفنی را از سامانه اطلاع رسانی که به طور معمول چنین مکالماتی را ضبط می کند، پاک کنند و از آنها خواسته شد در عوض متن این مکالمه تلفنی را در سامانه الکترونیکی جداگانه ای که به طور معمول برای حفظ و دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده با ماهیت حساس از آن استفاده می شود، بارگزاری کنند. 

این مأمور خاطرنشان کرد:  به نظر من این اقدامات مختلف حاکی از آن است که مقامات کاخ سفید متوجه اهمیت آنچه در این مکالمه تلفنی روی داده است بوده اند. 

این افشاگر که از مأموران استخدامی یا قراردادی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا است تصریح کرد به طور مستقیم شاهد چنین اقداماتی نبوده اما این اظهارات را «معتبر» می داند زیرا تقریبا در همه موارد شمار بسیاری از مقامات به مواردی اشاره کرده اند که در بین آنها انسجامی وجود داشته است.

به گفته وی،‌ نزدیک به 12 نفر از مقامات کاخ سفید تاکنون به این مکالمه تلفنی معروف بین ترامپ و زلنسکی گوش داده اند. بازرس کل دستگاه های اطلاعاتی آمریکا این افشاگر را « معتبر » می داند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.