وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در کنفرانسی در دانشگاه هاروارد گفت: «برای من اذیت کننده است که می بینم یکی از هم پیمانان ما، که هم پیمان نزدیک و مهمی نیز محسوب می شود، این چنین کارهایی را با ما انجام می دهد.»

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ رکس تیلرسون ، وزیر امور خارجه سابق امریکا، در نشستی در دانشگاه هاروارد گفت: «درست است که اسرائیل روابط نزدیکی با آمریکا دارد، اما در مواجهه با نتانیاهو و در بحث هایی که با وی صورت می گیرد باید همواره باید جانب احتیاط را نگاه داشت، زیرا اسرائیل اگر لازم بداند و برای آن که بتواند آمریکا را به انجام دادن کاری متقاعد کند، اطلاعات نادرست ارائه می دهد.»

تیلرسون افزود: «آنها (اسرائیلی ها) چندین بار این کار را با رئیس جمهور ( ترامپ ) کردند تا او را (برای انجام منویات خود) متقاعد کنند. البته، ما این مسائل را بعدا برای رئیس جمهور فاش کردیم و وی نیز از موضوع مطلع شد.»

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: «برای من اذیت کننده است که می بینم یکی از هم پیمانان ما، که هم پیمان نزدیک و مهمی نیز محسوب می شود، این چنین کارهایی را با ما انجام می دهد.»

وی گفت: «من بر این باور بودم که در مقطعی به سر می بریم که شاید بتوان مسیری را هموار کرد تا جهان عرب بتواند از توافقی حمایت کند که شاید از نظر فلسطینی ها کامل نباشد و در گذشته هم چنین توافقی صورت نگرفته است. با ترغیب و اعمال فشار کافی بر جهان عرب این امکان وجود داشت که فلسطینی ها سرانجام با چنین ترتیباتی موافقت کنند. از نظر من، آن توافق و آن راه حل همان ایده و راه حل دو دولت است.»

تیلرسون در پایان اظهار داشت: «تعریف مذاکره موفق این است که در انتهای آن، هر دو طرف مذاکره با نتایج قابل قبول میز مذاکره را ترک کنند. اگر به دنبال مذاکره ای هستید که یک طرف پیروز و یک طرف دیگر بازنده باشد، نخواهید توانست نتیجه رضایت بخشی به دست آورید. از آن گذشته، هیچ کس حاضر نیست در چنین شرایطی با شما توافق کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.