هیچ گونه گزارش رسمی توسط پنتاگون و متهم کردن ایران صادر نشده است و هیچ کدام از فرماندهان ارشد نظامی آمریکایی سخنانی به زبان نیاورده اند که ایران را متهم کند.

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت:  فرماندهان نظامی در ایالات متحده آمریکا درباره منشأ حملاتی که مجتمع نفتی«آرامکو»ی عربستان سعودی را شنبه هفته جاری هدف قرار داد و خسارت های سنگینی به آن وارد کرد سکوت اختیار کرده اند. این حملات را به نظر می رسد حوثی ها با استفاده از پهپادهای پیشرفته ساخت ایران و مشارکت کوماندوهایی داخل عربستان که آنها را در آخرین لحظات برای حمله به اهداف هدایت کردند، استفاده کردندانجام دادند.

سیاستمداران آمریکایی تا کنون بدون در اختیار داشتن هیچ گونه دلیل و مدرکی انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته اند. آنها مدعی هستند که ایران مسئول حملات به بزرگترین مجتمع نفتی در جهان در نوع خود و توقف بیشتر کارگاه های آن در عرصه تولید نفت، پالایش و ذخیره آن است.

سیاستمداران آمریکایی در حالی دم از این می زنند که مسئولیت این حمله به گردن ایران است که حوثی ها در بیانیه ای که در این زمینه صادر کردند اعلام کردند که آنها این حمله را انجام دادند با علم به اینکه حوثی ها برای به دست آوردن اعتماد رسانه های بین المللی عادت به درست گویی و صداقت در اظهارات نظامی شان کرده اند.

سکوت فرماندهان نظامی آمریکایی عجیب است. هیچ گونه گزارش رسمی توسط پنتاگون و متهم کردن ایران صادر نشده است و هیچ کدام از فرماندهان ارشد نظامی آمریکایی سخنانی به زبان نیاورده اند که ایران را متهم کند. افسران و فرماندهان ارشد و کارشناسان نظامی احتیاط پیشه کرده اند زیرا آنها با ایراد سخنان نادرست دست به خطر نمی زنند. فرماندهان ارشد نظامی آمریکایی به خوبی می دانند که زرادخانه رادارهای آمریکایی در خلیج فارس چه آنهایی که در خشکی کار گذاشته شده اند چه آنهایی که روی عرشه کشتی های آرامکو قرار دارند به خوبی حداقل نیمی از مسیرهای پهپادها را می دانند و این خود برای دانستن منشأ پرواز آنها کافی است.

پالایشگاه«بقیق» به لحاظ جغرافیایی به بحرین و قطر نزدیک است و نیز به مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین که به رادارهای پیشرفته مجهز است نزدیک است. همچنین به پایگاه نظامی آمریکا در «العدید» در قطر که پیشرفته ترین رادارهای صنایع نظامی آمریکا را دارد نزدیک است.

این رادارها می توانند موشک ها و پهپادهایی که از ایران یا عراق می آیند را رصد کنند و اگر این کار را نکردند این یعنی رسوایی صنایع نظامی آمریکا است زیرا این رادارها اساسا به سمت ایران نشانه رفته است.

راز سکوت فرماندهان نظامی آمریکایی برای تعیین سرنوشت منشأ پهپادها اجتناب آنها از اذعان به این است که پهپادها ساخت ایران هستند و از رادارهای آمریکایی مستقر در منطقه عبور کرده و می کنند. احتمالا ایران این پهپادها را به حوثی ها رسانده و مشارکت از داخل عربستان توسط افرادی که از یمنی ها حمایت می کنند برای هدایت پهپادها برای ضربه زدن به اهداف با دقت بالا همان چیزی است که حجم خسارت و تلفات را تفسیر می کند.

ایران پهپادهایی در اختیار دارد که پیشرفته هستند و می توانند برای مسافت های طولانی پرواز کنند و مواد منفجره نیز حمل کنند. برخی از این پهپادها عملیات انتحاری در ضربه زدن به اهداف ثابت انجام می دهند؛ پهپادهایی مانند «مهاجر، رعد و کرار». پهپادهای ایرانی پیش از این موفق شدند که بر فراز ناوهای هواپیمابر آمریکایی پرواز کنند بدون آن که این ناوها و رادارهای شان بتوانند رصدشان کنند. همچنین ایران تصاویری از ناوهای هواپیمابر آمریکایی منتشر کردند. برخی اظهارنظرها در اتاق های رایزنی نظامی آمریکایی وجود دارد مبنی بر اینکه «اگر ایران توانست گلوبال هاوک را سرنگون کند و از ناوهای هواپیما بر آمریکایی در خلیج فارس تصویربرداری کند بنابراین پهپادهایش به مانند موشک هایش پیشرفته هستند و باید به این مساله اذعان کرد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.