بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره برایان هوک و دیگر مقامات این وزارتخانه به دلیل دست داشتن در اخراج و سایر تصمیمات اداری است که برخی افراد را تحت تأثیر قرار داده است، افرادی که تصور می شد به دولت اوباما وفادار باشند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی بیست، بر اساس گزارش ها، برایان هوک یکی از گزینه های تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا است، اما هر تنبیهی برای نقش وی در اخراج های وزارت امور خارجه با انگیزه سیاسی به احتمال زیاد به او صدمه می زند.

طبق گفته دو منبع دولتی درگیر انجام تحقیقات، وزارت امور خارجه آمریکا آمادگی دارد تا برای نماینده ارشد دولت ترامپ در امور ایران، به دلیل نقش‌ وی در اخراج های اخیر با انگیزه های سیاسی، اقدامات انضباطی صادر کند.

بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره برایان هوک و دیگر مقامات این وزارتخانه به دلیل دست داشتن در اخراج و سایر تصمیمات اداری است که برخی افراد را تحت تأثیر قرار داده است، افرادی که تصور می شد به دولت اوباما وفادار باشند.

چندین پرسشگر ادعاهایی را علیه هوک و دیگران مطرح کردند و همین امر باعث شد که بازرس کل به بررسی بخشی از ایمیل و اسناد دیگر به عنوان قسمتی از تحقیقات بپردازد.

توصیه ها برای هوک در گزارشی جدید توسط بازرس کل ارائه شده است. طی چند هفته آینده قرار است منتشر بشود.

هوک یکی از مقامات اصلی در دولت ترامپ است که مسئول سیاست های دولت آمریکا در خصوص ایران است. او با وزارت خزانه داری و کاخ سفید درباره تحریم های ایران و برنامه پیشنهادی جرد کوشنر برای طرح صلح خاورمیانه همکاری می کند.

هوک با جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همکاری می کرد و رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا او را به مسئله صلح خاورمیانه وارد کرده بود.

هوک همچنین برای به دست آوردن اطمینان از استراتژی آمریکا موسوم به «فشار حداکثری» به کشورهایی همانند اسرائیل و عربستان سعودی سفر کرد.

دیلی بیست در ماه مارس گزارش داد که برایان هوک در میان هشت مقام رسمی دولت آمریکا قرار داشت که بازرسی وزارت خارجه تحقیقات درباره او را به خاطر انتقام جویی در اخراج برخی از پرسنل به دلیل عدم وفاداری به رئیس جمهور را آغاز کرده بود. در آن زمان تحقیقات در مراحل پایانی خود قرار داشت. وزارت خارجه اعلام کرده بود که این تحقیقات داری جایگاه قضایی نیست.

چند ماه وقت نیاز بود تا بازرسی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه برسد. این گزارش اگرچه صد در صد آماده نیست، اما بخش دومی از یک تحقیقات گسترده تر است. در بخش اول تحقیقات مشخص شد که مقامات وزارت خارجه آمریکا با افرادی که بی اعتنا به ترامپ در نظر گرفته شده بودند، با آزار و اذیت، بدرفتاری و تلافی از آنها سوء استفاده کرده بودند. اسمی از هوک برده نشده بود.

هوک یکی از گزینه های جایگزینی جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا است. اما هر گونه تنبیه انضباطی برای نقش وی در اخراج های وزارت امور خارجه با انگیزه سیاسی به احتمال زیاد به او صدمه می زند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.