برخی منابع امنیتی به روزنامه النهار گفتند که شخصیتی که اسرائیل تلاش کرد در ضاحیه بیروت با دو پهپاد ترور کند یکی از نمایندگان سابق حزب الله لبنان در پارلمان است.

به گزارش جماران، روزنامه لبنانی النهار نوشت:برخی منابع امنیتی به روزنامه النهار گفتند که شخصیتی که اسرائیل تلاش کرد در ضاحیه بیروت با دو پهپاد ترور کند یکی از نمایندگان سابق حزب الله لبنان در پارلمان است.

این روزنامه نوشت که این نماینده اکنون جایگاه بلندپایه ای را در حزب الله دارد.

دو فروند پهپاد اسرائیلی بامداد شنبه در ضاحیه در جنوب لبنان سقوط کردند. پهپادهای مذکور در نزدیک ساختمان مرکز رسانه ای حزب الله سقوط کرده اند.

در این حادثه که در ساعت 1 بامداد یکشنبه صورت پذیرفت پهپاد اول منفجر نشد اما پهپاد دوم بر روی ایرانیت های یک ساختمان سقوط کرد که آسیب جانی و مالی به همراه نداشت.

در همین حال، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس بررسی‌ کارشناسان پهپادی که بامداد شنبه در جنوب بیروت سقوط کرد حامل مواد منفجر بوده و درصدد انجام عملیات بود.

مقاومت اسلامی لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این گروه اقدام به جداسازی پهپادی کردند که بامداد شنبه در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرد و مشخص شد که این پهپاد حاوی بمبی بوده که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.

به گزارش المنار، بر اساس اعلام حزب‌الله، مواد منفجره داخل پهپاد نخست از نوع C4 بوده و وزن مواد منفجره 5.5 کیلوگرم بوده است.

حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرد: بر اساس یافته‌های جدید که پس از تفکیک و جداسازی پهپاد حاصل شد، تاکید می‌کنیم که هدف پهپاد نخست عملیات شناسایی نبوده بلکه هدف آن اجرای عملیات انفجار بوده که توسط پهپاد دوم نیز صورت گرفت.

از جهتی دیگر،«سید حسن نصرالله»به این تجاوز واکنش نشان داد و گفت: آنچه شب گذشته رخ داد، بسیار بسیار خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه روز گذشته(بامداد شنبه) یک پهپاد جاسوسی و نظامی اسرائیل به طول نزدیک به دو متر وارد منطقه «معوض » شد و پس از چند دقیقه یک پهپاد انتحاری آمدو  مستقیما حمله کرد. آنچه رخ داد، تجاوز و حمله مستقیم به ضاحبه جنوبی است.

نصرالله تأکید کرد: نتانیاهو  به اشتباه رفته اگر گمان می کند ما از این تجاوز می گذریم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حمله پهپاد انتحاری اسرائیل به ضاحیه جنوبی اولین اقدام خصمانه از ۱۴ اوت ۲۰۰۶ تاکنون است، افزود:  نتانیاهو وهمدستانش به اشتباه رفته اند اگر گمان می کنند که ما از این تجاوز می گذریم زیرا سکوت دربرابر آن، باعث تکرار تجاوز پهپادی به لبنان می شود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه تکرار سناریوی حمله علیه حشد شعبی در عراق در لبنان نیز مطرح است، خاطرنشان کرد: این موضوع به خود عراقی ها بستگی دارد و موضوعی داخلی است اما ما در لبنان اجازه چنین مسیری را نمی دهیم.

نصرالله ادامه  داد: ما برای جلوگیری از وقوع روندی نظیر حمله به پایگاههای حشد شعبی در عراق، هرکاری انجام خواهیم داد و هرآنچه که مانع این موضوع شود را انجام خواهیم داد. ما در مقاومت اسلامی به هیچ قیمتی اجازه چنین روندی را نمی دهیم.

دبیرکل حزب الله یادآور شد: زمانی که یک پهپاد اسرایئلی لبنان را بمباران می کرد واین رژیم ایمن می ماند، سپری شد. امروز به ساکنان شمال فلسطین اشغالی می گویم که حزب الله اجازه تجاوزی از این نوع را نمی دهد.  از اکنون به بعد ما با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد و برای ساقط کردن آنها تلاش خواهیم کرد و اسرائیل باید این را بداند.

نصرالله درباره تجاوز به سوریه که همان روز صورت گرفت و دو مبارز حزب الله در طی آن شهید شدند نیز واکنش نشان داد و گفت: روز گذشته یک منزل در عقربا هدف قرار گرفت در حالی که نتانیاهو افتخار می کند که سپاه قدس را هدف قرار داده است. نتانیاهو دروغ می گوید. روز گشته جنگنده های اسرائیلی به منزلی که جوانان حزب الله در آن سکونت داشتند، حمله کردند و در آن دو نفر شهید شدند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد:  ما شوخی نداریم. به صهیونیست ها گفته ایم که اگر یک مجاهد از حزب الله را بکشید، ما به این قتل پاسخ خواهیم داد. من به اسرائیلی ها که در مرز هستند می گویم منتظر پاسخ ما باشید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.