همزمان با درگیری لفظی پکن و واشنگتن به دلیل تظاهرات مخالفان در هنگ کنگ، چین با درخواست های دو کشتی جنگی آمریکا برای پهلوگیری در بندرهای هنگ کنگ مخالفت کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با درگیری لفظی پکن و واشنگتن به دلیل تظاهرات مخالفان در هنگ کنگ، چین با درخواست های دو کشتی جنگی آمریکا برای پهلوگیری در بندرهای هنگ کنگ مخالفت کرد.

«نایت کریستینسن» معاون سخنگوی ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: قرار بود که کشتی آمریکایی« یو اس اس گرین بای» روز شنبه در یکی از بندرهای هنگ کنگ پهلوگیری کند این در حالی است که کشتی «یو اس اس لایک اری» که موشک های هدایت شونده دارد قرار بود ماه آینده به این جزیره برسد و در آن پهلو گیری کند.

کریستینسن افزود که دولت چین درخواست های این دو کشتی برای پهلوگیری در بندرهای هنگ کنگ را رد کرد.

از هفته ها پیش تا کنون مخالفان در هنگ کنگ که مستعمره سابق انگلیس بود و از خودمختاری نسبی برخوردار است تظاهرات می کنند و روز سه شنبه معترضان فرودگاه شهر هنگ کنگ را برای دومین روز متوالی بستند.

چین بر این باور است که اعتراض های ضد دولتی توسط غربی ها حمایت می شود.

در همین حال، در اوایل ماه جاری نیز پکن از دیپلمات های آمریکایی مقیم در هنگ کنگ خواست که دخالت در امور داخلی این شهر را متوقف کنند.این دیپلمات ها با معترضان دیدار کرده بودند.

از سوی دیگر، آخرین کشتی جنگی آمریکایی که در هنگ کنگ پهلو گرفته بود در ماه آوریل وارد این منطقه شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.