ارتش سوریه امروز چهارشنبه موفق شد شهر مهم و استراتژیک «الزکاه» در شمال استان«حماه» را از گروه های تروریستی بازپس گیرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،  ارتش سوریه امروز چهارشنبه موفق شد شهر مهم و استراتژیک «الزکاه» در شمال استان«حماه» را از گروه های تروریستی بازپس گیرد.

خبرنگار اسپوتنیک در حماه گفت که یگان های ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با گروه تروریستی جبهه النصره و همپیمانانش توانست شهر الزکاه که هفت سال در اشغال گروه های تروریستی بود و به همراه شهرهای«اللطامنه» و «کفرزیتا» دژ مستحکمی برای گروه تروریستی «جیش العزه» مهمترین همپیمان جبهه النصره در شمال حماه به شمار می رفت را آزاد کند.

این خبرنگار به نقل از یک منبع میدانی گفت که آزادی شهر«الاربعین» در روز گذشته-سه شنبه- توسط ارتش سوریه راه را برای آزادی الزکاه هموار کرد. همچنین اکنون راه برای آزادی بسیاری از شهرها و شهرک های دیگر در شمال حماه هموار کرد.

ارتش سوریه در جریان درگیری با تروریست ها ده ها تن از آنها که برخی از  آنها سوری و برخی نیز ملیت کشورهای عربی و غیرعربی داشتند را کشت.

با آزادی شهر الزکاه اکنون ارتش به لحاظ آتش باری بر دو شهر مهم دیگر یعنی کفرزیتا و اللطامنه سیطره دارد. کفر زیتا با الزکاه فقط سه کیلومتر و اللطامنه 4 کیلومتر  فاصله دارند.

در دسامبر سال 2012 تروریست هایی از سوریه و ملیت های مختلف شهرهای الزکاه، الطامنه و «الحمامیات» را به اشغال خود در آوردند و طی سال های بعد درگیری های شدیدی در این محور به وقوع پیوست و منطقه میان اللطامنه، الزکاه و کفرزیتا به دلیل شدت درگیری های سخت میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی که خود را در ابتدا ارتش آزاد و بعد جبهه النصره، «داعش»، «حزب الترکستانی»، «اجناد القوقاز»،«حرکه احرار الشام» و غیره نامیدند، به «مثلث مرگ» مشهور شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.