ژاپن از بیم مواجه شدن با واکنش نظامی ایران به ائتلاف دریایی آمریکا به بهانه محافظت از نفتکش ها در تنگه هرمز در خلیج فارس ملحق نمی شود و کشتی های جنگی خود را نیز به خلیج فارس اعزام نمی کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه «ماینیچی» ژاپن به نقل از برخی منابع دولتی ژاپن که نام آنها را ذکر نکرد نوشت که ژاپن از بیم مواجه شدن با واکنش نظامی ایران به ائتلاف دریایی آمریکا به بهانه محافظت از نفتکش ها در تنگه هرمز در خلیج فارس ملحق نمی شود و کشتی های جنگی خود را نیز به خلیج فارس اعزام نمی کند.

این منابع گفتند با وجود این، ژاپن کشتی های جنگی خود را به شکل مستقل برای حمایت از کشتی های ژاپنی در مهمترین شریان انتقال نفت در جهان می فرستد.

«یوشیهیدی سوگا» دبیر کل دولت ژاپن نیز گفت: ما اوضاع را به شدت تحت نظر داریم و از نزدیک با ایالات متحده و کشورهای دیگر در این زمینه در فعالیت می کنیم.

واشنگتن به دنبال آن است که ژاپن را که همپیمان اصلی اش در آسیا و یک قدرت دریایی منطقه ای مهم و  چهارمین مشتری بزرگ نفت در جهان به شمار می رود  را درگیر ائتلاف دریایی پیشنهادی اش کند.

دولت ژاپن احتمالا با هر گونه ماجراجویی ژاپن که نظامیان این کشور را به خطر بیندازد با مخالفت شدید داخلی رو به رو می شود.ارتش ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون وارد هیچ جنگی نشده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته به کشورهای ژاپن،انگلیس، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، استرالیا و دیگر کشورها دعوتنامه هایی برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس فرستاد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.