سندرز به شدت از سیاست خارجی دولت آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «برنی سندرز» کاندیدای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد که سیاست خارجی آمریکا نباید «صرفا حمایت از رژیم اسرائیل و عربستان و ضد ایران» باشد.

سندرز در گفتگو با «پاد سیو آمریکا» به نقد سیاست خارجی دولت کنونی ایالات متحده به ویژه در منطقه خاورمیانه پرداخت.

سناتور ایالت «ورمونت» در این گفتگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت که راهبرد آمریکا در خاورمیانه نباید فقط حمایت از رژیم اسرائیل، حمایت از رژیم اسرائیل و حمایت از رژیم اسرائیل باشد.

سندرز تأکید کرد که آمریکا باید با همه کشورها، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کند.

وی در این گفت و گو از  از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و گرایش های نژاپرستانه دولت افراطی دست راستی این رژیم انتقاد کرد و این دولت را مسئول تشدید تنش ها دانست.

سندرز همچنین از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس نیز انتقاد کرد.

 سندرز در ادامه عربستان سعودی را «یک دیکتاتوری شریر و کریه» خواند گفت: «باید با صدای بلند درباره آنچه این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالی است که این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائیل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم.»

این سیاستمدار کهنه‌کار و چپ آمریکایی همچنین وعده داد در صورتی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود با رهبران عربستان سعودی، ایران، رژیم اسرائیل و فلسطینیان پای میز مذاکره بنشیند تا به اختلافات در منطقه پایان دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.