«دیوید گوک» تأکید کرد که نمی‌تواند با «بوریس جانسون» کار کند و به نظر او یک برگزیت بدون توافق «تحقیر ملی» به‌همراه دارد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، در پی جنجال‌ها بر سر برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) وزیر دادگستری انگلیس اعلام کرد از کابینه کناره‌گیری خواهد کرد.

«دیوید گوک» تأکید کرد که نمی‌تواند با «بوریس جانسون» کار کند و به نظر او یک برگزیت بدون توافق «تحقیر ملی» به‌همراه دارد.    

دیوید گوک، وزیر دادگستری انگلیس اعلام کرد چهارشنبه ۲ مرداد (۲۴ ژوئیه) به همکاری با کابینه دولت پایان خواهد داد.

به گزارش  روزنامه ساندی تایمز  گوک روز یکشنبه (۲۱ ژوئیه برابر ۳۰ تیر) گفته است دیگر نمی‌تواند با بوریس جانسون، که به دنبال رسیدن به برگزیت بدون توافق است، کار کند. گوک ادامه داده است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق با "تحقیر ملی" همراه خواهد شد.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس است که گفته می‌شود برای رهبری حزب محافظه‌کار و در نهایت نخست ‌وزیری انگلیس بیشترین شانس را دارد.

گوک اظهار داشته هفته آینده نامه استعفای خود را تسلیم «ترزا می» نخست وزیرفعلی، خواهد کرد پیش از آنکه توسط جانشین احتمالی وی (بوریس جانسون) برکنار شود.

دیوید گوک می‌گوید: «اگر ماندن در کابینه به معنای حمایت از طرح بوریس جانسون مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا بدون یک توافقنامه باشد، من مایل نیستم به این امر ادامه دهم و ترجیح می دهم کنارهگیری کنم.»

اتحادیه اروپا و انگلیس در ماه آوریل با تعویق انداختن برگزیت تا آخر اکتبر موافقت کردند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس، پس از این توافق گفته است که هدف انگلیس همچنان ترک سریع اتحادیه اروپا است.

در هفتم ژوئن، خانم می استعفایش را از ریاست دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار رسما اعلام کرد.

روند انتخاب رهبر جدید یک هفته پس از استعفای خانم می شروع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.