رئیس جمهور برزیل بار دیگر با سخنانی جنجالی در مرکز انتقادها قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فرانس 24 گزارش داد «ژائر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل بار دیگر با سخنانی جنجالی در مرکز انتقادها قرار گرفت.

بولسونارو در برنامه هفتگی حضور در پخش زنده حساب فیس‌ بوک خود، از کار کردن کودکان حمایت کرد و گفت: «من از هشت سالگی (...) کار کرده‌ ام و امروز همانی که باید باشم، هستم.»

او تاکید کرد: «نگاه کنید وقتی یک کودک 8 یا 9 ساله در جایی کار می‌ کند بسیاری از مردم به دلیل «کار اجباری» یا «کار کودکان»، آن را محکوم می‌ کنند اما اگر این کودک کوکائین مصرف کند کسی چیزی نمی‌ گوید.»

رئیس جمهور برزیل معتقد است که کار کردن سن ندارد: «کار کردن برای زنان و مردان بدون توجه به سن آنها، باعث عزت نفس می‌ شود.»

او با مثال زدن خودش، افزود: «از 8 سالگی در مزرعه کاشت ذرت و برداشت موز کار می‌ کردم. همزمان هم درس می‌ خواندم. و امروز من همان که باید باشم، هستم. این عوام فریبی نیست، بلکه حقیقت است.»

این نظرات او، واکنش‌ های تندی را به همراه داشت. «مارسلو فریکسو» سیاستمدار سوسیالیست گفت که او یک نمونه خوب در مخالفت با کار کودکان است.

وی با کنایه تاکید کرد که کار کودکان از رشد شخصیت آنها و رسیدن به بلوغ جلوگیری می‌ کند؛ مانند بولسونارو که پر از نفرت و بی‌ کفایت است.

طبق قانون برزیل، کار کردن کودکان زیر 16 سال ممنوع است مگر کارآموزی که طبق آن کودکان 14 سال می‌ توانند این دوره را پشت سر بگذارند.

به گفته موسسه برزیلی جغرافیا و آمار، حدود 2.5 میلیون کودک و نوجوان بین سن‌ های 5 تا 17 سال در برزیل کار می کنند.

پس از این سخنان و واکنش‌ ها به آن، وزیر حقوق بشر، خانوان و زنان بولسونارو خواهان پایان دادن به این جنجال شد. او در اظهاراتی گفت: «نسل ما از سن بسیار کم کار می‌ کرد. من وقتی بسیار جوان بودم شروع به کار کرده‌ ام. اما این بدان معنا نیست که می‌ خواهیم از کار کودکان جرم زدایی کنیم.»

او افزود: «بیایید موضوع را روشن کنیم. کار کردن کودکان نقض حقوقشان است و موضوع قابل قبولی نیست.»

بولسونارو هم با اوج گرفتن واکنش‌ ها در توئیتی از چپ‌ ها انتقاد کرد. او تاکید کرد به‌خاطر اینکه از «فرهنگ کار کردن کودکان» دفاع کرده مورد حمله این گروه قرار گرفته است. وی معتقد است که اگر درباره استفاده از مواد مخدر یا رابطه جنسی در سن کم صحبت می‌ کرد، چپ‌ ها او را تشویق هم می‌ کردند.

بولسونارو که به او «ترامپِ برزیلی» هم می گویند، به سخنان جنجال برانگیز معروف است. او در سخنانی گفته بود که افراد فقیر آنقدر نادان هستند که متوجه برنامه ریزی خانوادگی نمی‌ شوند.

او یکبار دیگر زمانی که نماینده کنگره بود در سال 2014 درباره یکی از همکارانش گفته بود که آنقدر زشت است که ارزش تجاوز کردن هم ندارد. در این موضوع که پرونده قضایی شکل گرفت. بولسونارو محکوم به پرداخت جریمه 2500 دلاری به زنی که درباره‌ اش صحبت کرده بود شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.