یک متخصص پوست و مو سن مناسب شروع استفاده از کرم ضد آفتاب را شش ماهگی عنوان کرد و گفت: استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان ضرورت بیشتری دارد.

دکتر مهرداد ملک در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، استفاده از ضدآفتاب را برای همه افراد در هر سنی توصیه کرد و افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته استفاده از ضدآفتاب باید پس از دوران شیرخوراگی و از سن شش ماهگی شروع شود.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد استفاده از ضد آفتاب برای نوزادان و کودکان با توجه به آسیب پذیری بالای پوست آنها ضرورت بیشتری دارد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه برای هر نقطه از پوست که در معرض آفتاب قرار دارد استفاده از ضدآفتاب ضروری است، گفت: علاوه بر دست و صورت، بهتر است مردان پشت گردن خود را نیز ضد آفتاب زده و برای مردان طاس توصیه میشود محل هایی که فاقد مو است را هم ضد آفتاب بزنند. البته به این افراد توصیه می شود برای محافظت بهتر از این مناطق بهتر است به جای ضد آفتاب از کلاه و پیراهن های یقه دار استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مردان به نسبت زنان کمتر از ضدآفتاب استفاده می کنند، گفت: مردان باید بدانند که ضد آفتاب یک محصول آرایشی و لوکس نیست و برای محافظت از پوست خود حتما باید از این محصول استفاده کنند، بویژه مردانی که شغل و فعالیت آنها در محیط باز است.

ملک با بیان اینکه استفاده از ضدآفتاب تنها مختص فصول گرم نیست و باید در تمام طول سال استفاده شود، گفت: حتی در روزهای ابری هم افراد باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

این متخصص پوست با بیان اینکه ساعت 10 تا 15 ظهر ساعات اوج تابش نور خورشید است، توصیه کرد: افراد حتی المقدور در این ساعات از منزل و محیط کار خارج نشده و در جای مسقف بمانند.

ملک همچنین با اشاره به تنوع ضد آفتاب های موجود در بازار گفت: لزوما گرانی ضدآفتاب به معنای کیفیت بالای آن نیست و هر ضد آفتابی که SPF بالای 30 داشته و استاندار باشد می تواند محافظ خوبی برای پوست افراد باشد.

وی افزود: افراد بهتر است ضدآفتابی خریداری کنند که فقط ضد آفتاب باشد و جنبه آرایشی و مرطوب کنندگی و... نداشته باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.