امارات از هفته ها پیش خروج تانک ها و بالگردهای جنگی خود و صدها نظامی اش از جمله نظامیانی که در نزدیکی بندر«الحدیده» در یمن مستقر هستند را آغاز کرده است.

به گزارش جماران،  روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت که امارات قصد دارد بیشتر نیروهای خود را از ائتلاف عربی عربستان در جنگ علیه یمن خارج کند.

وال استریت ژورنال نوشت: برخی از مسئولان غربی که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که دولت امارات از هفته ها پیش خروج تانک ها و بالگردهای جنگی خود و صدها نظامی اش از جمله نظامیانی که در نزدیکی بندر«الحدیده»  در یمن مستقر هستند را آغاز کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: امارات در پی تنش میان تهران و واشنگتن از این می ترسد که در صورت تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران،  تبدیل به یکی از اهداف اصلی ایران شود.

روزنامه آمریکایی نوشت: پیش از این دو اتاق کنگره آمریکا لایحه ای را برای توقف حمایت آمریکا از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در تجاوز به یمن را تصویب کردند اما ترامپ علیه این لایحه از حق وتوی خود استفاده کرد. پس از آن اعضای مجلس سنای آمریکا اعلام کردند که دولت ترامپ به آنها اطلاع داده است که قصد دارد سلاح به عربستان و امارات بدون انجام رایزنی با کنگره، امری که قبلا ضروری بود، صادر کند.

وال استریت ژورنال نوشت: این منابع تأکید کردند که امارات قصد دارد اقدامات خود در یمن را بر مبارزه با گروه های تروریستی از جمله «القاعده» و «داعش» متمرکز کند.

این روزنامه نوشت: هنوز واکنش احتمالی عربستان و ائتلاف عربی به اقدامات امارات مشخص نیست زیرا امارات یکی از مهمترین همپیمانان ریاض در تجاوز به یمن به شمار می رود. خود امارات نیز حاضر نشده است به این اخبار واکنش نشان دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.