در حمله هوایی انصار الله یمن به فرودگاه«ابها» در جنوب عربستان سعودی 9 تن زخمی شدند و فرودگاه نیز به طور کامل تعطیل شد.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، در حمله هوایی انصار الله یمن به فرودگاه«ابها» در جنوب عربستان سعودی 9 تن زخمی شدند و فرودگاه نیز به طور کامل تعطیل شد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، بامداد امروز سه شنبه عملیات جدیدی علیه فرودگاه أبها در منطقه عسیر، در جنوب غرب عربستان انجام شد.

در این عملیات با پهپاد قاصف۲ به آشیانه جنگنده‌های سعودی حمله شده است و رسانه‌های سعودی از مجروح شدن دست کم 9 نفر در این حمله خبر دادند.

مراکز کنترل هوایی نیز تأکید کردند که یکی از پروازها از شهر«الدمام» به سمت ابها در پی حمله هوایی به فرودگاه ابها مجبور شد مسیر خود را تغییر داده و در فرودگاه «جده» فرود بیاید. 

یحیی سریع همچنین تاکید کرد که در این عملیات، جنگنده‌های سعودی در فرودگاه بین‌المللی أبها مورد هدف قرار گرفتند و این عملیات باعث توقف فعالیت‌های فرودگاه شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که نظام عربستان تلاش می‌کند که به پیامدهای این عملیات به خصوص بر متوقف شدن چندین ساعته فعالیت‌های فرودگاه اعتراف نکند.

ائتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی نیز اعلام کرد که در این حمله هوایی 9 تن زخمی شدند.

«ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف با صدور بیانیه ای مدعی شد که در این حمله هوایی 9 غیرنظامی که 8 تن از آنها عربستانی بودند زخمی شده و به بیمارستان ها منتقل شدند.

طی ماه گذشته، فرودگاه‌های سه منطقه جنوبی عربستان (نجران، جازان و عسیر)، بارها با وجود سامانه‌های پدافندی آمریکایی، هدف حملات موفق موشکی و پهپادی یمن قرار گرفته است.

در تحولی دیگر، ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته-دوشنبه- 4 موشک از نوع«زلزال1» به محل تجمع نیروهای عربستانی در منطقه «الربوعه» داخل اراضی عربستان شلیک کردند و یک عملیات هجومی نیز در استان «عسیر» داخل اراضی عربستان انجام دادند.

یک منبع نظامی یمنی به المسیره نت گفت که ارتش و کمیته های مردمی چهار موشک از نوع زلزال 1 به تجمع نیروهای متجاوز در منطقه الربوعه  داخل اراضی عربستان سعودی شلیک کردند.

این منبع افزود که ارتش و کمیته های مردمی یک عملیات هجومی گسترده به مواضع مزدوران ارتش عربستان در الربوعه انجام دادند که در نتیجه آن شمار زیادی از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.