روز جمعه روزنامۀ «چوسون ایلبو» متعلق به کره‌ جنوبی، به نقل از یک منبع آگاه در کرۀ شمالی مدعی شده بود که این مذاکرۀ کننده ارشد که دست راست رهبر کرۀ شمالی محسوب می‌شود و همتای «مایک پمپئو» در جریان مذاکرات بی‌فرجام هانوی بوده است، به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتشار تصاویری از «کیم یونگ چول» مذاکره کنندۀ ارشد سابق کرۀ شمالی در گفتگوهای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیرۀ کره، ادعای رسانه‌های کرۀ جنوبی مبنی بر دستگیری و فرستادن آقای کیم به اردوگاه‌های کار اجباری را رد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز اعلام کرد که کیم یونگ چول مسئول ارشد مذاکره کننده سابق کره شمالی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را روز گذشته-یکشنبه- در یک مراسم همراهی کرده است.

پیش از این در روز جمعه روزنامۀ «چوسون ایلبو» متعلق به کره‌ جنوبی، به نقل از یک منبع آگاه در کرۀ شمالی مدعی شده بود که این مذاکرۀ کننده ارشد که دست راست رهبر کرۀ شمالی محسوب می‌شود و همتای «مایک پمپئو» در جریان مذاکرات بی‌فرجام هانوی بوده است، به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.

در واکنش به این ادعا، خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای با این محتوی که «آقای جاسوس» همچنان زنده است و در ساختار قدرت باقی مانده، تصاویری از کیم یونگ-چول در حالی که رهبر کرۀ شمالی را در یک برنامۀ هنری مشایعت می‌کند، منتشر کرد.

به گفتۀ این خبرگزاری، کیم یونگ-چول که معاون حزب کارگران کرۀ شمالی نیز محسوب می‌شود، دهمین نفر از یک گروه دوازده نفرۀ «برجسته» بوده که روز یکشنبه رهبر این کشور و«ری سول» همسرش را برای دیدن برنامۀ هنریِ همسران افسران ارتش کرۀ شمالی همراهی کرده‌اند.

روز یکشنبه وقتی از پومپئو درباره آخرین تماس ایالات متحده آمریکا با کیم یونگ چول  به طور خاص و کره شمالی به طور کلی سئوال شد وی از پاسخ و واکنش امتناع کرد و گفت:« ما مذاکرات مان را به شکل غیرعلنی برگزار می کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با ای بی سی نیوز در روز پنج می در پاسخ به گزارشی هایی درباره «تغییر» در تیم مذاکره کننده کیم گفت: پر واضح است که همتای وی در آینده شخص دیگری خواهد بود.

وی افزود که:ما از این مساله مطمئن نیستیم.

پمپئو افزود:همانطور که ترامپ رئیس جمهور درباره تیم مذاکره کننده خود تصمیم می گیرد، کیم رهبر کره شمالی نیز باید تصمیم های مربوط به کسانی که قرار است مذاکره کنند اتخاذ کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.